Liigu lehe põhisisu juurde
EraklientÄriklient

Dokumentaalne inkasso

Arveldusviis, kus pank vahendab kauba dokumentide üleandmist ja kauba eest tasumist.

Inkasso on kasulik:

  • aitab vältida ettemakset
  • kaubadokumendid antakse ostjale üle sõltumatu vahendaja, panga abil
  • tehingus järgitakse rahvusvahelisi reegleid

Inkassotehingu käik

  1. Kui ostjaga on inkasso kasutamise asjus kokkulepe saavutatud, paneb müüja kauba teele.
  2. Seejärel esitab ta kaubadokumendid oma panka inkassoks koos juhtnööridega, kuidas need ostjale välja anda.
  3. Müüja pank saadab dokumendid kullerpostiga ostja panka.
  4. Ostja pank teatab ostjale inkassodokumentide saabumisest ja nende väljaandmise tingimustest.
  5. Ostja annab nõusoleku oma kontolt inkassosumma mahavõtmiseks või allkirjastab maksepäevaga veksli.
  6. Pank annab ostjale kaubadokumendid üle ning müüja saab kauba eest raha.

Selleks, et esitada dokumendid inkassoks, on vaja täita Swedbanki inkassoblankett ning toimetada see koos kaubadokumentidega Swedbanki dokumentaalmaksete osakonda aadressil Liivalaia 10, Tallinn.

Põhjalikumalt saab inkassode kohta lugeda Swedbanki brošüürist „Akreditiivid, inkassod ja pangagarantiid”.

  • Eestis käsitleb inkassoarveldusi Võlaõigusseadus.
  • Inkassode käsitlemiseks on Rahvusvaheline Kaubanduskoda (International Chamber of Commerce, ICC) andnud välja reeglid
    „ICC Uniform Rules for Collections, publication No. 522” ehk lühidalt URC 522.

Lähem info inkassode kasutamise võimaluste kohta:

  • Swedbank dokumentaalmaksete osakond
  • Liivalaia 10 15040 Tallinn Eesti
  • 888 1334, 888 1632
  • E-post: dokmaksed@swedbank.ee.
Swedbank logo

Internet Exploreriga ei saa internetipanka avada.

Palun kasuta Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i.

Alates 23. märtsist ei ole võimalik Internet Exploreri veebibrauseri kaudu Swedbanki internetipanka avada.

Internet Exploreri kaudu ei saa teha ega kinnitada Swedbanki makseid ka teistel veebilehtedel.

Soovitame kasutada Internet Exploreri asemel Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i uusimat versiooni. Nende seadistamise juhendid leiad siit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klienditugi - Инфо и помощь - Customer service: +372 6 310 310

Swedbank
  • Teie operatsioonsüsteem ja veebilehitseja ei ole kaasaegne ega toetatud Swedbank internetipanga poolt. Palun uuendage oma operatsioonsüsteem ja veebilehitseja või pöörduge vastava IT tehnilise spetsialisti poole.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Olete internetipangast välja logitud!

Kui Teil on küsimusi või ettepanekuid, saatke need meile pangateatega. Teie arvamus on meile tähtis!

Turvaliseks lahkumiseks sulgege kõik brauseri aknad!

Parimate soovidega
Swedbank