Dokumentaalne inkasso

Arveldusviis, kus pank vahendab kaubadokumentide üleandmist ja kauba eest tasumist.

Inkasso on kasulik:

  • aitab vältida ettemakset
  • kaubadokumendid antakse ostjale üle sõltumatu vahendaja, panga abil
  • tehingus järgitakse rahvusvahelisi reegleid

Inkassotehingu käik

  1. Kui ostjaga on inkasso kasutamise asjus kokkulepe saavutatud, paneb müüja kauba teele.
  2. Seejärel esitab ta kaubadokumendid oma panka inkassoks koos juhtnööridega, kuidas need ostjale välja anda.
  3. Müüja pank saadab dokumendid kullerpostiga ostja panka.
  4. Ostja pank teatab ostjale inkassodokumentide saabumisest ja nende väljaandmise tingimustest.
  5. Ostja annab nõusoleku oma kontolt inkassosumma mahavõtmiseks või allkirjastab maksepäevaga veksli.
  6. Pank annab ostjale kaubadokumendid üle ning müüja saab kauba eest raha.

Selleks, et esitada dokumendid inkassoks, on vaja täita Swedbanki inkassoblankett ning toimetada see koos kaubadokumentidega Swedbanki dokumentaalmaksete osakonda aadressil Liivalaia 10, Tallinn.

Põhjalikumalt saab inkassode kohta lugeda Swedbanki brošüürist „Akreditiivid, inkassod ja pangagarantiid”.

  • Eestis käsitleb inkassoarveldusi Võlaõigusseadus.
  • Inkassode käsitlemiseks on Rahvusvaheline Kaubanduskoda (International Chamber of Commerce, ICC) andnud välja reeglid
    „ICC Uniform Rules for Collections, publication No. 522” ehk lühidalt URC 522.

Lähem info inkassode kasutamise võimaluste kohta:

  • Swedbank dokumentaalmaksete osakond
  • Liivalaia 10 15040 Tallinn Eesti
  • 888 1334, 888 1632
  • E-post: dokmaksed@swedbank.ee.