Turvalised ostud Internetist

Turvalised ostud, rahulikum meel!

Soovime, et e-poodidest ostmine oleks Teie jaoks mugav ja turvaline. Kui soovite pangakaardiga e-poes maksta, peab selleks kasutatav MasterCard või Visa kaart olema liidetud turvaliste internetiostude programmiga.

Turvaliste internetiostude lahendused MasterCard SecureCode ja Verified by Visa tagavad, et internetist ostes tuvastatakse Teid kaks korda.

Kuidas programm toimib?

  • MasterCard SecureCode’i ja Verified by Visaga ühinenud internetipoodidest leiab nimetatud lahenduste logod ning makse sooritamisel küsitakse täiendavat isiku tuvastamist.
  • Pärast kaardiandmete sisestamist kuvatakse ostu kokkuvõte ja isiklik tervitussõnum. Kontrollige alati, et tervitussõnum oleks õige. Kui tervitussõnum on vale või puudub, ärge ostutehingut kinnitage.
  • Järgmisena tuleb Teil sisestada oma Swedbanki internetipanga kasutajatunnus ja parool. Selleks valige sobiv autentimisviis (ID-kaart, Mobiil –ID, PIN-kalkulaator, paroolikaart). Kui autentimine õnnestus, suunatakse Teid tagasi kaupmehe juurde ja ostutehing jätkub tavapäraselt.
  • Kui internetipood ei ole turvaliste internetiostude programmiga ühinenud, siis ostu tegemisel ei pea Te internetipanga kasutajatunnust ja parooli sisestama, kuid Teie pangakaart peab programmiga liidetud olema.

Kuidas avada oma kaart internetiostudeks?

  • Selleks, et aktiveerida pangakaardiga internetiostud, klõpsake nuppu „Lisa” ja järgige juhiseid. Kui tellite endale uue pangakaardi, siis tuleb iga uue kaardi puhul internetiostude võimalus eraldi aktiveerida. Vajadusel saate internetist ostmise võimaluse peatada, klõpsates nuppu „Tühista”.
  • Kui Te ei aktiveeri uuel kaardil internetiostude võimalust, ei ole sellega võimalik internetipoodides maksta.
  • Kui Teie turvaliste internetiostude programmiga liidetud pangakaart aegub, siis liidetakse posti teel saadetud uuendatud kaart selle aktiveerimisel programmiga automaatselt.
  • Ka posti teel saadetud asenduskaart liidetakse kaardi aktiveerimisel programmiga automaatselt.

Korduma kippuvad küsimused

  • Milliseid kaarte saan internetis ostmiseks kasutada?

    Kõik VISA ja MasterCard kaardid, mida saate kasutada internetist ostude sooritamiseks, kuvatakse Teile turvaliste internetiostudega liitumise programmi lehel. Kui soovite pangakaardiga internetis maksta, peab kaart olema liidetud turvaliste internetiostude programmiga. Kui pangakaart ei ole programmiga liidetud, siis ei saa sellega internetipoodides maksta (sõltumata sellest, kas kaupmees on turvaliste internetiostude programmiga liitunud või mitte).
  • Millistel juhtudel ei saa kaardi internetiostude võimalust aktiveerida?

    • Kui Teie kaart on väljastatud lisakaardina mõne teise isiku või ettevõtte konto juurde, siis tuleb Teil internetiostude aktiveerimiseks pöörduda konto omaniku või ettevõtte esindaja poole. Internetiostud saab aktiveerida ainult konto omanik või isik, kellel on konto kasutamise õigus internetipangas.
    • Lisakaartide puhul peab kaardi valdajal olema aktiivne Swedbanki internetipanga kasutajatunnus ja turvaelemendid. Kui lisakaardi valdajal neid ei ole, tuleb tal nende saamiseks isikut tõendava dokumendiga lähimasse Swedbanki esindusse pöörduda.
  • Millele peab tähelepanu pöörama lisakaardi või ettevõte konto juurde väljastatud kaardi kasutaja?

    Lisakaardi või ettevõtte konto juurde väljastatud kaardi kasutajal peab olema aktiivne Swedbanki internetipanga kasutajatunnus ja turvaelemendid. Kui kaardi kasutajal neid ei ole, tuleb tal nende saamiseks isikut tõendava dokumendiga lähimasse Swedbanki esindusse pöörduda.
  • Mida teha, kui sisestan vale kasutajatunnuse või eksin koodidega?

    Kaardi kasutaja peab tehingu kinnitamiseks sisestama oma Swedbanki internetipanga kasutajatunnuse ja paroolid. Kui kasutajatunnus või kood sisestatakse valesti rohkem kui maksimaalne lubatud arv kordi, blokeerib Swedbank kasutaja ligipääsu internetipanka. Edasiste juhiste saamiseks helistage meie nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310 või kirjutage aadressil info@swedbank.ee.
  • Kuidas ma tean, kas internetipood on turvaliste ostude programmiga ühinenud?

    MasterCard SecureCode'i või Verified by Visa programmiga liitunud kaupluste kodulehekülgedelt leiab nimetatud lahenduste logod. Lisaks küsitakse sellistes internetipoodides ostu sooritamisel täiendavat autentimist. Kui internetipood ei ole turvaliste internetiostude programmiga ühinenud, siis ostu tegemisel ei pea Te internetipanga kasutajatunnust ja parooli sisestama, kuid Teie pangakaart peab programmiga liidetud olema.
  • Mida internetis osteldes tähele panna?

    • Internetis ostude sooritamiseks veenduge internetipoe turvalisuses. Iga internetipoe veebilehel peaks olema info ettevõtte nime ja asukoha kohta ning e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu probleemide puhul pöörduda. Samuti peaks olema info kauba tarnete ja tagastamise kohta ning pretensiooni esitamise kord ja garantii tingimused.
    • Kasutage turvaliste internetiostude programmis tervitusteksti, mis on võimalikult isikupärane. Iga internetiostu sooritamisel kontrollige, et tervitustekst oleks sama, mille määrasite programmiga liitumisel.
    • Kui Te oma pangakaardiga internetis oste ei soorita, soovitame Teil pangakaardi turvaliste internetiostude programmist eemaldada või sellega mitte liituda. Sellisel juhul ei ole võimalik kaardiga internetis tehinguid sooritada. Kui teete oma pangakaardiga internetis oste väga harva, siis soovitame Teil turvaliste internetiostude programmiga liituda ainult ostu tegemise hetkeks.