Liigu lehe põhisisu juurde
EraklientÄriklient
Tule meie kliendiks

Pangalingi portaal

Pangalink koos makse algatamise teenusega

  • Vastused korduma kippuvatele küsimustele maksete tegemise kohta
  • Veateadete selgitused
  • Makse algatamise testimine annetuse tegemisega
  • Võtmepaari loomise töövahend
Lisateavet maksete vastuvõtmise kohta internetis

Lepingud

Dokumentatsioon:

Moodulid:

Kasutage sooduspakkumist ja alustage e-poe loomisega siit.

Esimesed sammud

Palun järgige siin olevaid juhiseid: Veebilehel maksete algatamise seadistamine teiste pankade kontodelt Swedbanki poolt saadetud vastuspäringute allkirjade kontrollimiseks vajaliku sertifikaadi saate alla laadida siin (versiooni 008 jaoks) või siin (versiooni 009 jaoks). Kuna Swedbanki sertifikaat kehtib ainult teatud aja, soovitame klientidel planeerida oma poolel vajalikud tegevused Swedbanki sertifikaadi regulaarseks uuendamiseks. Oleme lisanud mugava viisi kuidas võtmepaari luua siia. Pangalingi tehnilisest spetsifikatsioonist leiate juhised, kuidas luua võtmeid (salajane ja avalik) käsurea OpenSSL-i abil.

Mooduleid saab kasutada pangalingi makse seadistamise lihtsustamiseks ja kiireks integreerimiseks ka ilma spetsiaalse IT alase teadmiseta - sarnaselt programmide arvutisse installimisega. Kui kasutate juba Swedbanki pangalingi teenust, on makse algatamise teenuse kasutamiseks vaja e-poes teha vaid väikesi täiendusi.

Pangalingi versiooni 009 lihtsamaks ühildamiseks enamlevinud e-kaubanduse platvormide moodulitega saate.

Pangalingi teenuse jaoks me testkeskkonda ei paku.

Makse tegemine

  • Klient algatab makse kaupmehe e-poest.
  • Klient annab Swedbankile nõusoleku ja Swedbank saab kliendi konto andmed.
  • Klient kontrollib makseandmeid ja kinnitab makse.
  • Klient suunatakse tagasi kaupmehe e-poodi.

Vaadake maksja teekonna kirjeldust siit või proovige ise kohe järgi siin.

See sõltub kliendi ja maksesaaja pankadest:

  • Kui mõlemad pangad on liitunud välkmaksete süsteemiga, siis teostatakse makse välkmaksena (nt makse SEB pangas Swedbanki). Kui välkmakse pole võimalik (maksja pangas seatud ülekande limiidi või tehniliste probleemide tõttu), siis teostatakse makse tavalise pankadevahelise maksena.
  • Kui üks pankadest ei ole välkmaksete süsteemiga liitunud, teostatakse makse tavalise siseriikliku SEPA maksena.
  • Kui kliendi ja saaja kontod on samas pangas, töödeldakse makse kohe.

Nõusolek on vajalik tulenevalt õiguslikust regulatsioonist ja nõuetest. Makse algatamisel peab klient andma nõusoleku makse algatamiseks valitud pangast. Nõusolek võib olla ühekordne või selle saab brauseris küpsisena salvestada. Järgmiste maksete tegemisel seda enam ei küsita.

Klient saab pöörduda makse algatamise teenuse pakkuja Swedbanki või oma panga poole. Klient leiab maksekorralduse info oma panga konto väljavõttest. Kui see ei aita, võib klient pöörduda Swedbanki poole.

Praegu saab teisest pangast algatada ainult ühe allkirjastajaga makseid.

Makse töödeldakse mobiiliseadme brauseris.

Raha saamine

Vaikimisi kantakse makse algatamise teenuse toel tehtud maksed kaupmehe samale kontole, kuhu laekuvad Swedbanki maksed (olemasolevate pangalingi klientide puhul). Hiljem saab kaupmees muuta arvelduskontot, millele makse algatamise teenuse toel tehtud maksed laekuvad. Selleks tuleb pöörduda panga esindaja poole ja muuta teenuste lepingut. Kui tegemist on kaupmehe kontoga Swedbankis, saab igale pangale määrata erineva arvelduskonto. Tulevikus võidakse kasutusele võtta paindlikum lahendus – võimalus kasutada makse algatamise teenuse toel tehtavate maksete arveldamiseks kaupmehe kontot teises pangas. Internetipangas ei ole spetsiaalset kohta, kus kaupmees saaks kõik algatatud tehingud üle vaadata. Kaupmees näeb edukaid maksetehinguid alati selle konto väljavõttes, kuhu laekub raha. Maksetehinguga seotud tasusid võetakse üks kord kuus ja kaupmees näeb seda oma tasukonto väljavõttes. Vajadusel saab kaupmees küsida pangalt üksikasjalikke andmeid võetud tasude kohta.

Teenustasud

Kaupmehelt võetakse tasu vastavalt Swedbankiga sõlmitud pangalingi lepingule. Swedbank võtab tehingutasu ainult edukalt algatatud (st ostja poolt edukalt kinnitatud) tehingute eest.

Maksetega seotud tasud võetakse üks kord kuu alguses (täpne kuupäev on sätestatud pangalingi teenuse tingimustes) kõigi eelmise kuu tehingute eest. Algatatud maksete tasud debiteeritakse samalt kaupmehe tasukontolt nagu pangalingi puhul, kuid eraldi.

Kolmandast isikust teenuseosutajana tegutsev Swedbank ei võta kliendilt tasu. Ostja pank võib aga makse eest tasu võtta vastavalt oma hinnakirjale ja sõltuvalt maksmise asjaoludest (nt kas klient ja kaupmehe konto asuvad samas pangas või mitte). Meie ei näita oma makse algatamise vormis võimalikke tasusid, mida klient maksab teistele pankadele, sest seda teavet meile ei edastata. Selliseid tasusid peaks klient nägema makse kinnitamisel oma panga kodukeskkonnas.

Pangalingi ja makse algatamise võrdlus

Pangalingi maksete korral vastutab maksete kinnitamise ja arvelduste eest Swedbank. Ettevõte saab raha mõne minuti jooksul pärast kliendi kinnitust. Pangalingi makse algatamise teenuse korral tegutseb Swedbank kolmandast isikust teenuseosutajana ja tema vastutus piirdub makse algatamisega. Et kliendi konto asub mõnes teises finantsasutuses, teavitab Swedbank ettevõtet ainult makse edukast algatamisest. Swedbank ei taga raha laekumist ettevõtte kontole, seetõttu soovitame kauba või teenuse tarnida pärast seda, kui raha on laekunud. Kui makse algatatakse ja ostja annab selleks nõusoleku, esitab ostja pank ainult loendi ostja kontodest teiste nimedega (ostja antud kontonimedega), ees- ja perekonnanime aga ei esitata. Kuna me sellist teavet ei saa, pole võimalik seda ka maksevormi lisada. Swedbanki praeguses makse algatamise lahenduses ei esitata ostja konto saldoteavet, kuid see võib lisanduda tulevikus. Pärast edukat makset saab kaupmees alati kontrollida kontol olevat teavet maksetehingu kohta. Swedbanki süsteem saadab edukalt kinnitatud makse korral teate (nagu ka pangalingi makse korral), kuid makse algatamise kinnituses jääb maksja ees- ja perekonnanime väli (VK_SND_NAME) teatel tühjaks, sest ostja pank ei edasta meile seda teavet. Maksja ees- ja perekonnanimi on nähtav konto väljavõttes pärast makse laekumist.
Soovitame kasutada sellel lehel olevat võtmete loomise funktsiooni brauseri inkognito režiimis ja brauserilaiendid välja lülitada. Nii tagate salajase võtme turvalisuse.

Tere tulemast pangalingi võtmepaari loomise töövahendisse

Pangalingi tehnilisest spetsifikatsioonist leiate juhised, kuidas luua pangalingi teenuse kasutamiseks vajalikke võtmeid käsurea OpenSSL-i abil. See on soovitav viis turvaliseks võtmete loomiseks. Kasutajatele, kelle jaoks lahendus on keeruline lisasime võimaluse luua võtmeid brauseris CryptoAPi teekide abil.Funktsionaalsuse kasutamiseks peate internetipanka sisse logima. Kogu tegevus toimub ainult kasutaja brauseris ja loodud võtmed ei ole pangale kättesaadavad.
Seansi turvalisuse huvides soovitame kasutada brauseri inkognito režiimi ja laiendid välja lülitada. Pärast võtmete loomist laadige nii salajane kui ka avalik võti turvaliselt alla oma arvutisse. Salajane võti ei tohi olla kättesaadav kõrvalistele isikutele. Lisainfo võtmete, sertifikaatide ja avaliku võtme infrastruktuuri kohta leiate siit: PKI-in-nutshell BankLink.pdf.

Veateadete selgitused, mida kuvatakse kliendile makse teostamisel.

  • Kahjuks ei toeta me praegu makse algatamist Sinu pangast. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud vale BIC koodi URLis, kui edastab pangalingi päringu makse algatamise teenuse.

  • Vale päring. Vigane summa. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi päringu parameeteris "VK_AMOUNT" vigast summa formaati.

  • Vale päring. Vigane URL ebaõnnestunud vastuse jaoks. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi päringu parameetris "VK_CANCEL" vigast URL aadressi. Parameeter on kasutusel päringutes "1011" ja "1012".

  • Vale päring. Vale valuuta. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi päringu parameetris "VK_CURR" valet valuutat.

  • Vale päring. Vigane kuupäeva formaat või sessioon on aegunud. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi päringu parameetris "VK_DATETIME" vale kuupäeva formaati või sessioon on aegunud (tavaliselt 5 minutit). Parameeter on kasutusel päringutes "1011", "1012".

  • Vale päring. Vigane kodeering. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi päringu parameetris "VK_ENCODING" vigast kodeeringut. Teeenus toetab ainult "UTF-8" ja parameetri väärtus peab olema "UTF-8".

  • Vale päring. Vale keel. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_LANG" valet keelt.

  • Vale päring. Vigane allkiri. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_MAC" vigast allkirja.

  • Vale päring. Vigane makse selgitus. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris"VK_MSG" vigast makse selgitust.

  • Vale päring. Vigane saaja nimi. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_NAME" vigast saaja nime. Eestis on parameeter kasutusel päringus "1011".

  • Vale päring. Vigane panga ID. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_PANK" vigast panga ID-d.

  • Vale päring. Vigane viitenumber. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_REF" vigast viitenumbrit. Eestis "VK_REF" väärtus peab olema 7-3-1 formaadis.

    https://pangaliit.ee/arveldused/viitenumber/7-3-1meetod

  • Vale päring. Vigane URL eduka vastuse jaoks. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_RETURN" vigast URL aadressi eduka vastuse jaoks.

  • Vale päring. Vigane teenus. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_SERVICE". Eestis on kehtivad päringud "1011" ja "1012".

  • Vale päring. Vigane saatja ID. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_SND_ID" vigast saatja ID-d. Saatja ID on kaupmehe põhine.

  • Vale päring. Vigane päringu ID. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_STAMP" vigast päringu ID-d.

  • Vale päring. Kasutati vigast krüpteerimise algoritmi. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud pangalingi parameetris "VK_VERSION" vigast krüpteerimise algoritmi. Väärtus peab alati olema "008".

  • Vale päring. Vigane kontonumber. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees on kasutanud vigast konto numbrit päringu parameetris "VK_ACC".

  • Vale päring. Kasutatud päringu tüüp ei ole lubatud. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees kasutas valet päringu tüüpi. Kaupmehe IT-esindajad peavad kontrollima ja seadistama toetatud päringu tüübi kasutamist.

  • Konto nõuab täiendavaid õigusi. Palun kasuta teist kontot.

    Kliendil pole valitud kontolt makse sooritamiseks piisavalt õigusi. Klient peab valima teise konto või pöörduma kontot teenindava panga poole.

  • Vale päring. Puuduvad nii makse selgitus kui ka viitenumber. Palun pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees esitas valede parameetritega päringu: makse selgitus "VK_MSG" ja viitenumber "VK_REF" on puudu. Vastavalt nõuetele peab vähemalt üks päringu parameeter täidetud olema.

  • Makse algatamine Sinu pangast pole võimalik. Palun vali teine makseviis või pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees alustas makse algatamist panka, mida kaupmees ei saa pangalingi lepingu kohaselt kasutada. Kaupmees peaks võtma ühendust Swedbanki esindajaga seoses teenuse tingimustega.

  • Sinu pank ei ole makse algatamiseks kättesaadav. Palun vali teine pank, makseviis või pöördu kaupmehe poole.

    Kaupmees alustas makse algatamist panka, mida kaupmees ei saa pangalingi lepingu kohaselt kasutada. Kaupmees peaks võtma ühendust Swedbanki esindajaga seoses teenuse tingimustega.

Avades lingi, saate teha annetuse heateoks ning jälgida makse algatamise protsessi ostja pilgu läbi.

Alustan annetuse tegemist

Swedbank logo

Internet Exploreriga ei saa internetipanka avada.

Palun kasuta Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i.

Alates 23. märtsist ei ole võimalik Internet Exploreri veebibrauseri kaudu Swedbanki internetipanka avada.

Internet Exploreri kaudu ei saa teha ega kinnitada Swedbanki makseid ka teistel veebilehtedel.

Soovitame kasutada Internet Exploreri asemel Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i uusimat versiooni. Nende seadistamise juhendid leiad siit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klienditugi - Инфо и помощь - Customer service: +372 6 310 310

Swedbank
  • Teie operatsioonsüsteem ja veebilehitseja ei ole kaasaegne ega toetatud Swedbank internetipanga poolt. Palun uuendage oma operatsioonsüsteem ja veebilehitseja või pöörduge vastava IT tehnilise spetsialisti poole.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Olete internetipangast välja logitud!

Kui Teil on küsimusi või ettepanekuid, saatke need meile pangateatega. Teie arvamus on meile tähtis!

Turvaliseks lahkumiseks sulgege kõik brauseri aknad!

Parimate soovidega
Swedbank