Liigu lehe põhisisu juurde
EraklientÄriklient

Internetis levivad petuskeemid

Hoidu petuskeemidest!

Petturid kasutavad raha väljapetmiseks erinevaid võimalusi. Kõige rohkem on elanikud kokku puutunud e-kirjadega, mis teavitavad loteriivõidust, ootamatust pärandusest või toetusest. Lisaks on laialt levinud mitmesugused investeerimise skeemid, mis pakuvad kiirelt suurt tulu teenimise võimalust ja veebilehed, mille kaudu ostetud kaup ei jõua kohale või mis ei vasta lubatule.

Soovitused, kuidas levinud petuskeeme ära tunda ning neist hoiduda.

Kirjade puhul, kus teavitatakse loteriivõidust, ootamatult sülle langenud pärandusest või toetusest, tasuks säilitada kaine mõistus ning mõelda kuivõrd tõenäoline see on. Tuleks hoiduda ülekannetest, mis on justkui raha saamise eelduseks (tasud advokaatidele, mitmesugused maksud, jms). Kuna palju selliseid petukirju saadetakse ÜRO nime alt, siis siit lehelt leiab soovitusi nendest hoidumiseks. Investeerimispakkumiste puhul kontrolli tehingu vastaspoole tausta ning veendu vajaliku tegevusloa olemasolus. Samuti kaalu investeeringuga kaasnevaid riske. Finantsinspektsioon avaldab oma kodulehel regulaarselt teiste riikide Finantsinspektsioonide vahendusel saadud hoiatusteateid ettevõtetest, kes pakkuvad finantsteenuseid, kuid kellel puudub luba antud tegevusalal tegutseda. Ka seda infot tasuks kontrollida kui soovitakse astuda kliendisuhtesse väljaspool Eestit tegutseva ettevõttega. Romantika otsingutel olevatel inimestel tuleks hoiduda kontaktidest, mille käigus soovitakse raha ülekandmist lennupiletite ostmiseks, pakkide lunastamiseks või ootamatult lähedastega tekkinud tervisekulude katteks. Levinud on see, et hädasolija ei küsi lihtsalt raha, vaid nimetab seda laenuks. Sel juhul antakse lubadus raha esimesel võimalusel tagastada, kuid seda ei juhtu. Paljud romantiliste suhete nn käsikirjad ja stsenaariumid on välja toodud siin lehel. Internetis liigeldes tasub alati veenduda, et veebileht, kuhu on tarvis isiklikke andmeid sisestada, on kaitstud turvalise krüpteeritud ühendusega. See tähendab, et veebiaadressi alguses on kirjas https ja kuvatud on tabaluku märge. Lisaks tasub veenduda, et veebiaadress on täht-tähelt seesama, mis peaks olema (google.com versus g00gle.com). Rohkem nõuandeid turvaliseks käitumiseks leiad Riigi Infosüsteemi Ameti kodulehelt. Hoia salasõnad, pangakaartide andmed, autentimisvahendid ja pangakaardid turvaliselt. Ära jaga neid kolmandate isikutega ega hoia kaarte ning paroole kunagi koos. Kui on kahtlus, et need on sattunud kolmandate isikute valdusesse, informeeri sellest koheselt väljastajat ja muuda salasõna. Kui oled langenud pettuse ohvriks, teavita sellest võimalikult kiirelt panka ja politseid. Siis on suurem tõenäosus raha tagasi saada. Isegi kui sa ise ei langenud pettuse ohvriks, siis teavita pettuse katsest politseid. See aitab nende edasist levikut tõkestada.
Swedbank logo

Internet Exploreriga ei saa internetipanka avada.

Palun kasuta Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i.

Alates 23. märtsist ei ole võimalik Internet Exploreri veebibrauseri kaudu Swedbanki internetipanka avada.

Internet Exploreri kaudu ei saa teha ega kinnitada Swedbanki makseid ka teistel veebilehtedel.

Soovitame kasutada Internet Exploreri asemel Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i uusimat versiooni. Nende seadistamise juhendid leiad siit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klienditugi - Инфо и помощь - Customer service: +372 6 310 310

Swedbank
  • Teie operatsioonsüsteem ja veebilehitseja ei ole kaasaegne ega toetatud Swedbank internetipanga poolt. Palun uuendage oma operatsioonsüsteem ja veebilehitseja või pöörduge vastava IT tehnilise spetsialisti poole.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Oled internetipangast välja logitud!

Kui Sul on küsimusi või ettepanekuid, saada need meile pangateatega. Sinu arvamus on meile tähtis!

Turvaliseks lahkumiseks sulge kõik brauseri aknad!

Parimate soovidega
Swedbank