Liigu lehe põhisisu juurde
EraklientÄriklient

Vastused sagedastele küsimustele

Isikut tõendava dokumendina on aktsepteeritud:

  • Eesti Vabariigi pass;
  • Eesti Vabariigi ID-kaart;
  • Eesti Vabariigi elamisluba;
  • Eesti Vabariigi välismaalase pass;
  • Eesti Vabariigi diplomaatiline pass või diplomaatiline isikutunnistus;
  • välisriigi pass;
  • Euroopa Liidu liikmesriigi ID-kaart;
  • meremehe teenistusraamat;
  • meresõidutunnistus.

Eesti Vabariigi ID-kaart

Eesti Vabariigi ID-kaart

Eesti Vabariigi elamisluba

Eesti Vabariigi elamisluba

Internetis konto avamine agree agree Ei ole võimalik, broneeri nõustamine Ei ole võimalik, broneeri nõustamine

Pangakaardid

  • Kuidas blokeerida pangakaarti?

    • Vali meie mobiilirakenduses „Kaardid“ ja seejärel oleku „Aktiivne“ asemel „Blokeeritud“.
    • Mine internetipangas lehele „Minu kaardid“ ning vali sealt „Blokeerin kaardi“.
    • Võta meiega ühendust numbril 631 0310.

    Pangakaarti saab blokeerida kuni kümneks päevaks. Pärast seda suletakse kaart lõplikult.

    Uue kaardi tellimiseks sisene internetipanka ja vali „Kaardid“ > „Kõik deebetkaardid“ või „Kõik krediitkaardid“.

  • Kuidas aktiveerida blokeeritud kaarti?

    Kaardi saab taasaktiveerida kümne päeva jooksul pärast blokeerimist.

    • Vali meie mobiilirakenduses menüüpunkti „Kaardid“ alt oleku „Blokeeritud“ asemel „Aktiivne“.
    • Võta meiega ühendust numbril 631 0310.

  • Kust ma uue pangakaardi tellida saan?

    Uue deebetkaardi saad tellida internetipangast, valides „Kaardid“ > „Kõik deebetkaardid“.

    Uue krediitkaardi saad tellida/taotleda internetipangast, valides „Kaardid“ > „Kõik krediitkaardid“.

  • Kui palju aega mulle deebetkaardi aktiveerimiseks antakse?

    Uued internetipangas aktiveerimata kaardid suletakse automaatselt 60 päeva pärast alates kaardi avamise päevast.

    Internetipangas aktiveerimata uuendatud kaardid suletakse automaatselt, kui vana kaardi aegumisest on möödunud 30 päeva.

  • Miks ma ei saa postiga saadud kaarti internetipangas aktiveerida?

    Võimalikud põhjused:

    • oled juba ära kasutanud 6 võimalust PIN-koodi vaatamiseks;
    • uuendatud kaarti ei ole 30 päeva jooksul pärast vana kaardi aegumist aktiveeritud;
    • uut kaarti ei ole 60 päeva jooksul aktiveeritud.

  • Milliseid dokumente on vaja, et oma lapse kaart kätte saada?

    Selleks on vaja kehtivat isikut tõendavat dokumenti: passi, isikutunnistust või juhiluba. Võimaluse korral võtke kaasa ka oma lapse pass või isikutunnistus.

    Lapsevanematel ja alaealise seaduslikel esindajatel on võimalik tellida alaealistele kaarte ka postiga koju. Kaart ja PIN-kood saadetakse lapse kontaktaadressile paari päevase vahega.

    Alaealine saab internetipangas oma deebetkaardi lepingut hallata (sh aktiveerida posti teel saadetud kaarti), kui talle on antud kaardiga seotud konto kasutamise õigus ja teleteenuste lepingus vajalikud õigused ning ta omab autentimisvahendit.

  • Kuidas saaks laps ise kaardile järele minna?

    Lapsele saab kirjutada kaardi kättesaamiseks volituse. Selleks saada meile pangateade. Vali rippmenüüst „Alaealise volitamine“, tutvu kõigi tingimustega ja täida nõutud väljad. Pärast pangateate saatmist saab laps kaardi pangaesindusest kätte kehtiva isikut tõendava dokumendi alusel.

  • Kas teine inimene võib minu nimel pangaesindusest kaardi ära tuua?

    Jah, kaardi saab väljastada teisele isikule, kui sellel isikul on kas:

    • panga volitus (seda saab kõikidest Swedbanki esindustest) või
    • notariaalne volitus.

  • Millised on ISIC MC Tudengikaardi taotlemise tingimused?

    ISIC MC Tudengikaardi tellimiseks peab olema vähemalt 16-aastane immatrikuleeritud üliõpilane ning õppima kõrghariduslikul õppekaval, Eestis või välisriigis. Üliõpilane võib õppida nii täis- kui ka osakoormusel ning erinevates õppevormides, nt päeva- või kaugõppes.

  • Kuidas oma tudengistaatust ise kontrollida?

    Kui tahad oma tudengistaatust Eesti Hariduse infosüsteemist (EHIS) ise üle kontrollida, saad seda teha portaalis www.eesti.ee.

  • Millal ja millistel tingimustel ISIC MC Tudengikaart uueneb?

    • ISIC uueneb igal aastal oktoobris. Täpne uuendamise kuupäev võib aastati erineda.
    • Klientidele saadetakse eelnevalt kiri, kus tuuakse välja uuendamise kuupäev.
    • ISICut uuendatakse tingimusel, et klient on kantud EHISe nimekirja ja tema arvelduskontolt, millega kaart on seotud, saab võtta maha kaardi uuendamise tasu. Täpse summa leiab hinnakirjast.
    • Kliendid, kes ei ole EHISe nimekirja kantud (s.t õpivad välisõppeasutuses), saavad tellida endale ise uue kaardi internetipangas, esitades või võttes pangaesindusse kaasa tudengistaatust kinnitava tõendi.

  • Millise kehtivusajaga ISIC vormistatakse?

    • Kui ISIC on tellitud 20.08.2019 või hiljem, kaotab see kehtivuse 01.01.2021.

  • Kui lõpetasin ülikooli, kas siis ISIC kaotab kehtivuse?

    ISIC kehtib kaardil oleva kuupäevani.

  • Kas väliskõrgkooli tudeng saab tellida kaardi Eesti kontaktaadressile?

    Ei saa. Eesti kontaktaadressile saab endale ISICu tellida klient, kes on kantud EHISe nimekirja.

  • Mida teha, kui ISIC ei toimi näiteks ühiskaardi või võtmekaardina?

    Selleks, et ISIC toimiks ühiskaardina, tuleb kaart registreerida veebilehel www.pilet.ee. Muude probleemide puhul tuleb võtta ühendust veebilehelt www.minukool.ee leitavate kontaktidega.

  • Mida peab tudengistaatust kinnitav tõend sisaldama?

    1. Kliendi andmed (nimi, isikukood või sünniaeg).
    2. Õppeasutuse ametlik nimi.
    3. Õpingute perioodi algus ja oletatav lõpp.
    4. Teaduskonna ja/või eriala nimetus.
    5. Info õpingute haridustaseme kohta ehk kvalifikatsioon (rakenduskõrgharidus, bakalaureuse-, magistri- või doktoriõpe).
    6. Info õpingute täis- või osakoormuse kohta (ei ole kohustuslik).
    7. Võimalusel ISCED97 (International Standard Classification of Education) kood (ei ole kohustuslik).

  • Kuidas saan kaardi tellida? Millal kaart valmib ja kas mind teavitatakse sellest eelnevalt?

    • ISICu saab tellida internetipangas.
    • EHISe nimekirja kantud tudengid saavad tellida kaardi endale Eesti kontaktaadressile. Sellisel juhul jõuab kaart kliendini kuni 5 tööpäeva jooksul. Selle kohta saadetakse kliendile teavitus ka internetipanka.
    • Tudengid, kes tellivad endale ISICu tõendi alusel, saavad tellida kaardi esindusse. Sellisel juhul jõuab kaart esindusse kuni 10 tööpäeva jooksul. Kui kaart on esindusse jõudnud, saadetakse kliendile SMS.

  • Kas ma saan tellida ISICu, kui viibin akadeemilisel puhkusel või olen ekstern?

    ISICu saab tellida:

    • täis- või osakoormusega õppiv üliõpilane, kes on immatrikuleeritud kõrghariduslikule õppekavale (k.a väliskõrgkool);
    • akadeemilisel puhkusel olev üliõpilane (kõigis õppevormides, k.a. kaug-, sessioon- ja tsükliõpe);
    • kaugõppes õppiv üliõpilane;
    • tudeng, kes õpib Tartu Ülikooli avatud ülikooli õppes (mitte eksternina) ja läbib kogu õppekava ning on immatrikuleeritud.

  • Kas saan ISICuga autot rentida?

    Jah, tavapäraselt küll, kuid erinevad nõuded kaardile sõltuvad siiski konkreetsest teenusepakkujast.

Maksed

  • Kas makse sooritatakse, kui saaja andmed on valed, kuid kontonumber õige?

    Swedbanki kontodele tehtavaid makseid ei sooritata, kui saaja ärinimi või ees-/perekonnanimi ei ühti kontonumbriga (IBAN). Mõnda teise Eestis asuvasse panka tehtud makse puhul edastatakse see saaja panka ja saaja pangal on õigus üksnes IBANi kontonumbri alusel kas makse sooritada või tagasi lükata.

  • Kuidas tehtud makset tühistada?

    Mõnda teise Eestis asuvasse panka tehtud euromakseid saab vahel tühistada, helistades meie nõustamiskeskusesse numbril 631 0310. Kui makse on juba saaja panka edastatud, siis on Sul võimalus taotleda panga kaudu makse tühistamist. Tühistamisvorm on jaotise „Pangateated“ all. Maksete tühistamine on tasuline teenus. NB! Pank ei saa makseid saaja nõusolekuta tühistada.

    Swedbanki kontode vahel tehtud makseid ei saa tühistada. Võta ühendust konto omanikuga ja palu tal makse tagastada. Kui see pole võimalik, siis on Sul võimalus paluda pangal sekkuda. Tühistamisvorm on jaotise „Pangateated“ all. NB! Pank ei saa makseid saaja nõusolekuta tühistada.

  • Mis ajani saab makseid algatada, et makse jõuaks saajani samal päeval?

    Meie era- ja ärikliendid saavad teha kuni 15 000 € välkmakseid nii internetipanga vormilt "Uus maksea" kui ka uues äpis Swedbank Eestis.

    Välkmaksed jõuavad saajani üldjuhul mõne sekundiga ja neid saab teha kohalikele pankadele, mis pakuvad välkmaksete vastuvõtmise võimalust.

    Swedbanki kliendid saavad teha hetkel välkmakseid Swedbanki-siseselt ning Coop Panga, LHV ja SEB panga kontodele. Vastu saab välkmakseid võtta nendest Euroopa pankadest, mis on liitunud üle-euroopalise välkmaksete süsteemiga. Välkmaksete võimaluse olemasolu saab kontrollida maksja pangas ning süsteemiga liitunud pankade nimekirja leiab Eba Clearing kodulehelt.

    Väljuvate välkmaksete hind on sama, mis tavalistel siseriiklikel euromaksetel, lisatasu ei kehtestata.

  • Kuidas teha makset mõnes muus valuutas peale euro?

    Kui soovid kanda raha teisele Swedbanki kontole mõnes muus valuutas, kasuta riigisisese makse vormi nagu tavaliselt.

    Kui soovid kanda raha mõnes teises Eesti pangas asuvale kontole, kasuta välismakse vormi.

  • Miks ei ole makse sooritatud, kuigi ma kinnitasin selle?

    Sellel võib olla mitu põhjust.

    • Kontol ei ole piisavalt vahendeid, et makset sooritada või teenustasu maksta.
    • Makse teostamise kuupäev ei ole veel saabunud. Sellisel juhul on maksete nimekirjas kuvatud makse staatuseks „Tulevikumakse“.
    • Makse andmed ei ole korrektsed.

  • Kuidas kontrollida, kas makse on sooritatud?

    Makse on sooritatud, kui kontojääk on makse summa võrra vähenenud ning makse staatus kontoväljavõttel ja makse ajaloos on „Sooritatud“.

  • Kui kaua rahvusvaheliste/Euroopa maksete tegemine aega võtab?

    Makse sooritamine ei sõltu üksnes Swedbankist, vaid ka saaja pangast ja vahendajapangast.

    Euroopa pankades asuvatele kontodele tehtavate maksete summad reserveeritakse makse sooritamise kuupäeval ja edastatakse saaja panka või vahendajapanka järgmisel tööpäeval. Rahvusvahelise makse kiirus oleneb makse tüübist. Lisateabe saamiseks vaata panga hinnakirjast teenuste osutamise tähtaegu.

  • Ma tegin makse, aga saaja väidab, et ta pole raha kätte saanud. Mida teha?

    Ava internetipangas maksete ajalugu ja kontrolli:

    • kas makse on nimekirjas olemas;
    • kas saaja andmed on õiged;
    • mis on makse staatus.
    • Kui makse on makse ajaloos kuvatud ja selle staatus on „Sooritatud“, “, siis vajuta makse selgituse peale, laadi alla makse PDF-fail ning saada see vajadusel saajale, et tõendada makse sooritamist.

    Kui makse staatus on „Sooritatud“, kuid saaja andmed on valed, saada meile pangateade, valides rippmenüüst teemaks „Välismakse tühistamine ja parandamine“. Teenustasud on toodud hinnakirjas.

  • Kuidas teha makset teises valuutas? Kas ma pean kõigepealt valuutat vahetama?

    Kui kontol pole valuutat, milles soovid makset teha, siis konverteerib pank vajaliku summa, võttes aluseks kursi, mis makse tegemise hetkel kehtib. Teises valuutas riigisisese või rahvusvahelise makse tegemiseks toimi järgmiselt:

    1. Ava välismaksekorralduse vorm.
    2. Vali kattevaluutaks kontol olemasolev valuuta.
    3. Valuuta konverteeritakse automaatselt pärast makse kinnitamist.

  • Miks ei saa ma teha välismakset mõnes muus valuutas?

    Makset ei sooritata, kui kontol ei ole makse jaoks piisavalt vahendeid selles valuutas ja kui kattevaluutat pole valitud.

  • Mis on kattevaluuta?

    Maksekorralduse vormistamisel tuleb valida kattevaluuta. See on kontol olev teine valuuta, mida kasutatakse puudujääva summa katmiseks, kui kontol pole makse tegemiseks või teenustasu maksmiseks määratud valuutas piisavalt vahendeid.

    Pank konverteerib vajaliku summa, võttes aluseks kursi, mis makse tegemise hetkel kehtib.

    Alates 10 000 eurost pakub pank soodsamaid kursse tööpäeviti kell 8.30–17.00. Soodustus sõltub summast ja konkreetsest valuutast.

  • Miks mu makse tagastati?

    Kõige sagedamini tühistatakse makseid sellepärast, et maksekorralduse vormil puuduvad makse sooritamiseks vajalikud andmed. Kohustuslikud väljad on märgitud tärniga. Selleks et saada lisateavet makse andmete kohta, klõpsa küsimärgiga ikoonil. Kui makse tagastatakse saaja pangast või korrespondentpangast, siis on selle põhjus toodud makse üksikasjades.

  • Miks ma ei näe oma makset makse ajaloo all?

    Palun oota pärast makse sooritamist vähemalt 15 minutit. Soovitame kontrollida maksete nimekirjast, ega makse teostamiskuupäev pole kogemata seatud tulevasele kuupäevale. Selliste maksete staatus on nimekirjas „Tulevikumakse“.

  • Milliseid sümboleid on lubatud makse vormil kasutada?

    Lubatud sümbolid on:

    a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 / - : ( ) . ,? ' +

    Kui internetipangas kuvatakse makse tegemisel teade, et oled sisestanud mõne keelatud sümboli, siis vaata kõik maksekorralduse vormi väljad üle.

Internetipangandus

  • Mida teha, kui PIN-kalkulaator ei tööta?

    PIN-kalkulaatori patareid võivad olla tühjad või kalkulaator lukustatud. Uue kalkulaatori saamiseks või vana taasavamiseks tuleb minna kehtiva isikut tõeandava dokumendiga lähimasse Swedbanki esindusse. Kalkulaatori taasavamise tasu on toodud panga hinnakirjas.

  • Kust ja kuidas saada omale PIN-kalkulaator?

    PIN-kalkulaatori patareid võivad olla tühjad või kalkulaator lukustatud. Uue kalkulaatori saamiseks või vana taasavamiseks tuleb minna kehtiva isikut tõeandava dokumendiga lähimasse Swedbanki esindusse. Kalkulaatori taasavamise tasu on toodud panga hinnakirjas.

  • Kas ma pean PIN-kalkulaatori ette tellima?

    PIN-kalkulaatori patareid võivad olla tühjad või kalkulaator lukustatud. Uue kalkulaatori saamiseks või vana taasavamiseks tuleb minna kehtiva isikut tõeandava dokumendiga lähimasse Swedbanki esindusse. Kalkulaatori taasavamise tasu on toodud panga hinnakirjas.

  • Kust ma saan osta ID-kaardi lugeja?

    Kaardilugejaid saab osta arvutipoodidest ja internetist.

  • Mida teha, kui ma ei saa internetipanka sisse logida?

    Kui Sa ei saa internetipanka sisse logida, toimi järgmiselt:

    • Veendu, et suurtähed on klaviatuuril välja lülitatud.
    • Veendu, et kirillitsa (slaavi tähestik) on välja lülitatud.
    • Kui kasutad PIN-kalkulaatorit, sisesta internetipanka sisse logides APPLI 1 kood.
    • Kui kasutad Smart-IDd, veendu, et Sul on rakenduses aktiivne konto ja et Sinu mobiiltelefon on internetiga ühendatud. PIN1 tuleb Smart-ID rakendusse sisestada kahe minuti jooksul pärast kontrollkoodi kuvamist.
    • Kui kasutad isikutunnistust, siis veendu, et Sinu arvuti on seadistatud isikutunnistusega ühenduma ja et sisestasid sisselogimisel õige PIN-koodi.
    • Kui ka Sinu lähedasel on PIN-kalkulaator, siis veendu, et kasutad enda kalkulaatorit.

  • Mis on kasutajatunnus ja kust ma seda näen?

    Kasutajatunnus on 6- või 7-kohaline kood, mis on toodud Sinu Teleteenuste lepingus jaotise „Kasutajatunnus“ all.

Krediitkaardid

  • Ma kaotasin oma krediitkaardi ära. Mida ma tegema pean?

    Kaardi blokeerimiseks ja sulgemiseks on mitu võimalust.

    • Kaardi blokeerimiseks vali meie mobiilirakenduses „Kaardid“ ja seejärel muuda olek „Aktiivne“ olekuks „Blokeeritud“ või mine internetipangas lehele „Minu kaardid“ ning vali sealt „Blokeerin kaardi“. Nii toimides saad kaardi kuni kümneks päevaks blokeerida. Kui Sa kaarti selle aja jooksul ei aktiveeri, suletakse see automaatselt.
    • Kirjuta meile pangateade koos teabega kadunud kaardi kohta.
    • Helista meie nõustamiskeskusesse numbril 631 0310.

    Uue kaardi tellimiseks saada meile pangateade, märkides ära ka selle kättetoimetamise viis (kas posti teel või esindusest). Uue kaardi saad tellida ka telefoni teel, helistades numbril 631 0310.

    Uue krediitkaardi väljastamine maksab 7 eurot.

  • Kust ma uuendatud krediitkaardi kätte saan?

    Uuendatud kaarte saad tellida:

    • endale mugavalt postiga koju;
    • Swedbanki esindustesse.

  • Kas krediitkaarte uuendatakse automaatselt?

    Krediitkaarte uuendatakse tavaliselt automaatselt. Kui krediitkaarti ei uuendata, teavitatakse klienti sellest enne kaardi aegumist e-maili, pangateate või SMS-i teel.

  • Kas ma saan uuendatud kaardi varem kätte, kui ma tean, et ma ei saa sellele ettenähtud ajal järele tulla?

    Kui soovid uue kaardi varem kätte saada, tuleb internetipangas teha vastav avaldus. Sulle vastatakse kolme tööpäeva jooksul ja kui vastus on positiivne, saad kaardi kümne päeva pärast esindusest või viie päeva jooksul posti teel kätte.

  • Kuidas ma saan oma krediitkaardi krediidilimiiti muuta?

    Sisene internetipanka, vali „Kaardid“ > „Minu kaardid“ ja klõpsa valikul „Suurendan limiiti“. Seejärel näed ripp-menüüst, kas ja millises ulatuses on Sul võimalik limiite muuta ning sealsamas saad ka endale sobiva muudatuse teha.

    Kui krediitkaardi limiidi muutmise võimalust ei ole kuvatud, täida sama tüüpi krediitkaardi taotlus ning kirjuta lisainfo väljale, et soovid oma praeguse krediitkaardi limiiti suurendada, märkides ära soovitud limiidi. Sulle vastatakse kahe tööpäeva jooksul.

  • Kas pangaautomaadist raha väljavõtmise korral tuleb maksta teenustasu?

    Jah. Krediitkaardiga automaadist raha välja võttes tuleb maksta teenustasu vastavalt kehtivale hinnakirjale, v.a Platinum krediitkaardiga (Mastercard), millega on sularaha väljavõtmine kuni 1000 eurot kuus üle maailma on ilma teenustasuta.

  • Kas krediitkaardiga ostu eest tasumise korral tuleb maksta teenustasu?

    Välisvaluutas tehtud tehingute korral tuleb maksta konverteerimistasu, mis on 1% tehingusummast (v.a Platinum krediitkaardi (Mastercard) puhul, siis konverteerimistasu puudub). Riikides, mille ametlik rahaühik on euro, on kaardiga maksmine tasuta. Kui maksad riigis, kus kehtib muu rahaühik, tuleb Sul tasuda konverteerimistasu teatud protsendi ulatuses ostusummast. Ajakohane teave teenustasude kohta on saadaval hinnakirjas.

  • Kas krediitkaardi kontolt tehtud ülekannete korral tuleb maksta teenustasu?

    Krediitkaardi kontolt tehtud ülekannete teenustasu on võrdne arvelduskontolt tehtud ülekannete teenustasuga.

    Enda kontode vahel tehtavad ülekanded on tasuta.

    NB! Krediitkaardi limiidikontolt makse tegemisel ja sularaha väljavõtmisel algab intressi arvestus kohe (v.a juhul, kui eelnimetatud toimingute summa jääb limiidikonto positiivse saldo piiresse).

  • Kuidas kasutatud krediidilimiiti tagasi maksta?

    Kasutatud krediidilimiiti saab tagasi maksta internetipangas, valides menüüst „Kaardid“ > „Minu kaardid“ ja seejärel „Kasutatud limiidi tagasimakse“.

  • Kus ma saan tagasi maksta intressiga krediidilimiiti?

    Kasutatud krediidilimiiti saab tagasi maksta internetipangas, valides menüüst „Kaardid“ > „Minu kaardid“ ja seejärel „Intressiarvestusse kuuluva limiidi tagasimakse“.

  • Kas mu krediitkaart annab mulle kehtiva reisikindlustuse?

    Gold vaba tagasimaksega krediitkaardi või Platinum krediitkaardi (Visa/Mastercard) olemasolul jõustub reisikindlustus automaatselt krediitkaardi lepingu sõlmimise hetkel ja kehtib kuni krediitkaardi kasutamise lepingu lõppemiseni.

Laenud

Küsimused uue laenu kohta

  • Mida ma pean tegema, et laenu saada?

    Alustuseks esita meile internetipangas laenutaotlus. Taotluse võid edastada ka siis, kui teed laenu võtmiseks ettevalmistusi, soovid pangaga tehingu üksikasjad varakult läbi arutada ja alles seejärel kinnisvaraturult sobiliku vara välja valida. Pärast laenutaotluse esitamist helistab Sulle laenuhaldur, et leppida kokku edasised sammud. Laenutaotluse esitamine ei kohusta Sind laenulepingut sõlmima, vaid annab haldurile võimaluse keskenduda personaalselt Sinu laenule. Loe ka koduostu detaile selgitavat artiklit.

  • Kust saan laenuvõtmise kohta nõu küsida?

    Pakume laenukonsultatsiooni telefoni teel numbril 613 1324 (E–R 9.00–17.00). Sulle vastavad oma ala professionaalid, kes annavad nõu kõigi vajalike sammude kohta.
    Võid täita ka laenutaotluse, misjärel helistab Sulle laenuhaldur, et kõik Sinu laenuga seotud küsimused üksikasjalikult läbi rääkida. Laenutaotluse esitamine ei kohusta Sind laenulepingut sõlmima, vaid annab haldurile võimaluse keskenduda personaalselt Sinu laenule.

  • Kui palju võin laenu saada?

    Laenu väljastamisel pööratakse tähelepanu maksevõimele, tagatisele ja omafinantseeringule.
    Oma maksevõimet saad ka ise hinnata maksimaalse laenusumma kalkulaatoriga, kuid eelkõige on tähtis, et võetava kohustuse kuumakse on Sulle jõukohane.
    Tagatiseks sobib ostetav kinnisvara.
    Omafinantseering algab 15%-st. Kui vastad KredExi nõuetele, võid kasutada 10%-st minimaalse omafinantseeringu võimalust. Omafinantseeringu suurus sõltub ka vara seisukorrast ja piirkonnast. Kui Sul on juba varasemast olemas kinnisvara, saad seda vajaduse korral kasutada lisatagatisena.

  • Mis sobib tagatiseks?

    Tagatiseks on reeglina ostetav elukondlik kinnisvara.
    Kui tegemist on renoveerimisega, sobib tagatiseks renoveeritav vara.
    Ehitusprojekti puhul võib tagatiseks olla kinnistu, millele hakkab kerkima ehitatav eramu, ja vajaduse korral täiendavalt valmis elukondlik kinnisvara.
    KredExi käendust kasutatakse täiendava tagatisena juhtudel, kui soovid laenu võtta 10%-se omafinantseeringuga, vastad KredExi käenduse tingimustele ja ka vara on selleks sobilik.

  • Kui palju on vaja omafinantseeringut?

    Rahaline omafinantseering on keskmiselt 20% ja minimaalselt 15%.
    10%-st omafinantseeringut saad kasutada juhul, kui vastad KredExi käenduse tingimustele.
    Ilma omafinantseeringuta ehk 0%-ne omafinantseering on võimalik juhul, kui kasutad lisatagatist, milleks sobib elukondlik kinnisvara.

  • Olemasoleva kodu vahetamine – kas ja kuidas seda laenuga teha?

    Koduvahetuse lahendusi on kaks:

    1. Kui olemasoleva vara ostuks on juba võetud laenu, siis ostetakse kõigepealt uus vara ja seejärel müüakse olemasolev. Ajaks, mil kliendil on mõlema varaga seotud laen, pakume võimalust võtta maksepuhkust, et igakuised laenukohustused oleksid jõukohasemad. Selle lahenduse juures on peale maksevõime oluline ka varade likviidsus ehk võimalus need turul raskusteta maha müüa.
    2. Kui olemasoleva varaga ei ole laene seotud, ostetakse olemasoleva ja ostetava vara tagatisel uus eluase ja seejärel asutakse müüma olemasolevat. Olemasoleva vara müügist saadud tuluga kustutatakse kogu laen või osa sellest, vastavalt võimalustele ja laenusaaja soovile.
    Loe ka koduvahetuse detaile selgitavat artiklit.

  • Kes sobib laenuvõtjaks? Kes võivad laenu võtta koos?

    Laenuvõtjaks sobib isik, kellel on regulaarne sissetulek (igakuine netosissetulek ühe taotleja korral 700 €, kahe taotleja korral kokku 950 €) ja korrektne krediidiajalugu ning kelle maksevõime on uue kohustuse võtmiseks piisav.
    Ühiselt võetakse laenu reeglina koos leibkonna liikmega, näiteks abikaasa või elukaaslasega.

  • Kuidas rahastab pank majaehitust?

    Ehitusprojekti rahastamisel lähtume kogu projekti maksumusest ja üldjuhul väljastame laenu etapiviisiliselt nii, et laenusumma on projekti alguses selge. See tagab laenusaajale kindluse, et ehitus ei jää seisma ja ta saab plaanitud ajal sisse kolida. Loe ka majaehituse detaile selgitavat artiklit.

  • Kui suured on kodu ostmisel lisakulud (laenuleping, notar)?

    Täpsed tehingukulud sõltuvad laenu- ja ostusummast ning seatavast hüpoteegisummast. Täpsemad kulud annab teada pangatöötaja.
    Lisaks tuleb tagatisvara kohe pärast hüpoteegi seadmist kindlustada.

Küsimused laenulepingu muudatuste kohta

  • Kas ja kuidas saab laenulepingut muuta?

    Laenulepingut saab laenuperioodi jooksul muuta. Sõltuvalt muudatusest on vaja esitada lisainfot või -dokumente. Muudatus jõustub siis, kui on allkirjastatud laenulepingu lisa.
    Internetipangas on kliendil võimalik ise muuta laenu maksekuupäeva, vahetada teenindavat kontot ja maksta laen, kas osaliselt või täielikult enne tähtaega tagasi. Need ise tehtud muudatused jõustuvad kohe ja teenustasu võetakse vastavalt hinnakirjale.

  • Kas on võimalik muuta laenu maksekuupäeva?

    Maksekuupäeva saab tasuta ja iseseisvalt muuta internetipangas. Maksekuupäeva ei saa muuta maksepäeval.

  • Kas laenu on võimalik enne tähtaega tagastada?

    Laenu on võimalik nii osaliselt kui ka täielikult enne tähtaega tagasi maksta internetipangas. Kui soovid teha täieliku tagasimakse ehk maksta tagasi kogu järelejäänud laenusumma, saad seda internetipangas teha juhul, kui Sul on tagastamiseks vajaminev raha arvelduskontol olemas.
    Kui soovid laenu täielikult tagastada vara müügi järel, saada meile selle kohta internetipangast pangateade, kus on kirjas müügitehingu aeg ja koht. Laen kustutatakse müügitehinguga laekuvast rahast.
    NB! Ennetähtaegse tagastamise tingimused ja tasu on kokku lepitud laenulepingus. Kui oled laenu tagastamise avalduse pangateatena meile edastanud, saadame Sulle ülevaate ennetähtaegse tagastamise tasu arvestuse kohta.

  • Kuidas saab müüa laenu tagatiseks olevat kinnisvara?

    Kui soovid laenu tagatiseks olevat kinnisvara müüa, teavita meid sellest võimalikult vara. Ole hea ja anna meile teada nii laenu tagastamise soovist kui ka notariajast, kui see on juba teada. Mida varem, seda parem, sest notariaeg peab sobima ka panga esindajale. Lisaks anname Sulle teada ennetähtaegse tagastamise tasu ja arvutuse.

  • Kes tegeleb pangas laenulepingu muudatustega?

    Laenulepingu muudatustega tegeleb järelteeninduse spetsialist. Kui täidad internetipangas laenulepingu muutmise avalduse, võtab Sinuga ühendust järelteeninduse spetsialist, kes annab nõu muudatuse sisu kohta, selgitab, milliseid lisadokumente on vaja ja millised on edasised sammud. Järelteeninduse spetsialist allkirjastab ka laenulepingu lisa, kui see on antud muudatuse juures vajalik.

  • Mis saab laenust, kui ühiselt laenu võtnud inimesed lähevad lahku?

    Niikaua, kui mõlemad laenuvõtjad on laenulepingus osapooled, vastutavad nad kohustuse eest solidaarselt.
    Olukorra lahendamiseks võib:

    • tagatiseks oleva vara koos maha müüa, laenu tagasi maksta ja kui raha jääb üle, jagada selle vastavalt omavahelisele kokkuleppele;
    • mõlema soovi korral üks laenuvõtja laenu ise üle võtta, vabastades teise laenuvõtja laenulepingust. Sel juhul peab laenuvõtja, kes kogu kohustuse üle võtab, olema kogu laenusumma tasumiseks piisavalt maksevõimeline. Reeglina on mõlemad laenuvõtjad ka vara omanikud ja selle lahenduse korral muudetakse ka vara omanikud.

  • Kuidas laenuvõtjat või kaastaotlejat laenulepingust vabastada või lepingus välja vahetada?

    Selleks tuleb esitada taotlus. Pank analüüsib muudatust allesjääva ja/või koos uue laenusaajaga. Vajalik on teha laenulepingu lisa.

E-arved ja püsimaksed

  • Kuidas tellida e-arvet?

    E-arveid saab tellida vastavat võimalust kasutavatelt ettevõtetelt, valides „Igapäevapangandus“ menüüpunkti alt „E-arved“ ning seejärel „Telli uus e-arve“.

  • Kuidas tasuda saadud e-arvet?

    E-arvete eest on võimalik maksta käsitsi või automaatselt, sõlmides e-arve püsimakse lepingu. Käsitsi e-arve tasumiseks vajuta jaotises „Saabunud e-arved“ all „Maksa“ nupule. Seejärel avaneb e-arve alusel automaatselt eeltäidetud maksevorm. E-arve püsimakse lepingu alusel läheb makse maha automaatselt. Makse kuupäeva saab kontrollida internetipangas jaotises „Saabunud e-arved“ või „Avaldused ja lepingud“.

  • Kui palju maksab e-arvete saamine ja tasumine?

    E-arvete tellimine ja kättesaamine on tasuta. Ülekannete teenustasu arvestatakse kehtiva maksetehingute hinnakirja kohaselt. Kui kasutad e-arve püsimakse lepingut, siis on e-arvete tasumine Sinu jaoks tasuta.

  • Kuidas e-arvetest loobuda?

    Kui Sa ei soovi mõnelt müüjalt enam e-arveid internetipanka saada, võid nendest loobuda internetipangas, helistades meie nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310 või külastades meie või e-arve väljastaja esindust. E-arve püsimakse lepingust loobumiseks tuleb püsimakseleping lõpetada iga e-arve väljastaja kohta eraldi. Seda saab samuti teha eelnimetatud võimaluste kaudu.

    Kui Sa ei ole e-arvetest loobunud, saad neid edasi ka pärast e-arve püsimakse lepingu lõpetamist.

  • Kui suur on ühe e-arve kuulimiit?

    E-arve püsimakse lepingu sõlmimisel on Sul võimalik määrata kuulimiit, millest tuleb e-arvete automaatsel tasumisel kinni pidada. Veendu, et limiit oleks piisav, sest arvet ei tasuta, kui arve summa ületab limiiti. Limiidi määramisel tuleb kindlasti arvestada sellega, et makse summa võib kuude lõikes erineda.

  • Mis on e-arve osaline tasumine?

    Võib juhtuda, et makse tegemise päeval ei olnud kontol piisavalt vaba raha. Kui oled lepingus valinud tingimuse „osaline debiteerimine“, proovib pank makset teha kahel järjestikusel päeval. Kui kontol on sel ajal vähemalt 50% arve summast, tasutakse e-arve osaliselt kontojäägi ulatuses. Kui kontojääk on alla 50%,siis jääb e-arve tasumata.

  • Millised võimalused on mul arve maksetähtaja määramiseks?

    E-arve püsimakse lepingu sõlmides saad valida järgmiste maksetähtaja määramise võimaluste vahel.

    1. Arve tasumise tähtajal (teenuseosutaja määratud kuupäev e-arvel).
    2. Kaks päeva pärast arve kättesaamist. Sel juhul tasutakse e-arve tähtaja saabumist ootamata.
    3. Sinu valitud kuupäeval. Sel juhul saad ise määrata sobiva kuupäeva, mis on müüja poolt etteantud ajavahemikust (kui müüja on ajavahemiku ette andnud).

    Maksetingimusi saab muuta e-arve püsimakse lepingus „Avaldused ja lepingud“. Täpsed valikud sõltuvad müüja tingimustest.

  • Mis juhtub automaatse maksega, kui kontol ei ole maksekuupäeval piisavalt vahendeid?

    Arvet ei maksta automaatselt, kui Sinu kontol ei ole arve tasumiseks piisavalt vahendeid. Kui oled valinud „osalise debiteerimine“ võimaluse, siis pank proovib makset teha kahel järjestikusel päeval. Kui kontol on sel ajal vähemalt 50% arve summast, tasutakse e-arve osaliselt kontojäägi ulatuses. Kui kontojääk on alla 50%,siis jääb e-arve tasumata.

  • Mida teha, kui teenuseosutaja ei väljasta e-arveid?

    Arveid saab maksta ka:

    • püsikorraldusega – kui arve summa on iga kuu sama, tasutakse see automaatselt Sinu valitud kuupäeval;
    • määratud maksega – kui igakuise arve summa on muutuv, siis tuleb arved maksta käsitsi, kasutades salvestatud maksekorralduse vormi.

  • Mida teha, kui e-arve makse ei toimunud automaatselt?

    • Kontrolli, kas e-arve on jõudnud internetipanka. Kui ei ole, võta ühendust e-arve väljastajaga.
    • Kontrolli, kas e-arve püsimakse leping on kehtiv. Kui leping on aegunud, sõlmi uus leping siin.
    • Veendu, et oled tellinud e-arvete tasumise e-arve püsimakse lepinguga. Kui ei, saad tellida püsimakse siit. Pea meeles, et e-arved, mis on saabunud enne e-arve püsimakse lepingu sõlmimist, tuleb maksta käsitsi.
    • Kontrolli e-arvel olevat summat. Kui arvel olev summa ületab e-arve püsimakse lepingus määratud summat, siis makset ei teostata. Sellisel juhul tuleb arve tasuda käsitsi ja e-arve püsimakse lepingus on mõistlik suurendada e-arve limiiti. Veendu, et kuulimiit oleks piisav. Arvesta ajalehti ja ajakirju tellides kuulimiidi määramisel, et esimene e-arve tuleb 2 kuu eest.
    • Võib juhtuda, et makse tegemise päeval ei olnud kontol piisavalt vaba raha. Kui oled lepingus valinud tingimuse „osaline debiteerimine“, proovib pank makset teha kahel järjestikusel päeval. Kui kontol on sel ajal vähemalt 50% arve summast, tasutakse e-arve osaliselt kontojäägi ulatuses. Kui kontojääk on alla 50%, jääb e-arve tasumata.

Püsikorraldused

Kindlustus

  • Kas Euroopa ravikindlustuskaardile lisaks on vajalik sõlmida ka reisikindlustus?

    Ravikindlustuse kate on igas Euroopa Liidu riigis erinev. Enne reisi tasub uurida Eesti Haigekassa kodulehelt, milliseid teenuseid saab sihtriigis riikliku ravikindlustusega, mille eest aga tuleb ise maksta. Näiteks on ravikindlustuskaardi omanikul tavaliselt kohustus tasuda teatud omavastutus, ja kui reis venib haiguse tõttu pikemaks või on vaja plaanitust varem koju naasta, tuleb ka see omal käel korraldada.

    Mõlemad kulud võivad ulatuda sadadesse ja isegi tuhandetesse eurodesse. Reisikindlustusega ei ole vaja lisakulude pärast muretseda, sest need hüvitab kindlustus.

  • Mida pean tegema, kui reisil olles haigestun või tekib õnnetusjuhtum?

    Kergema haigestumise puhul (sh köha, nohu, palavik) tasuge ravikulud võimaluse korral kohapeal. Reisilt tagasi tulles esitage kahjutaotlus ja ravikulude arve Swedbanki varakindlustusele. Kui vajate kiireloomulist abi või haiglaravi, helistage palun meie kahjukäsitlusse telefonil 888 2111 (24t)

  • Mis kulud on kaetud pagasi hilinemise puhul?

    Kui pagas hilineb Teie reisi sihtkohta veoettevõtte süül vähemalt 4 tundi, hüvitame reisi kestel kasutamiseks ostetud või renditud esmatarbekaupade ja reisi eesmärgist tulenevate oluliste esemete soetamiseks tehtud kulud kuni 300 euro ulatuses.

    Hüvitame kulud, kui:

    • tegemist ei ole käsipagasiga;
    • olete võtnud mõistlikke meetmeid pagasi kättesaamiseks;
    • olete teatanud pagasi hilinemisest kohe asjaosalisele veofirmale ning Teil on olemas pagasi transportimise viivitust dokumenteeriv tõend, millel on märge kättesaamise aja kohta.

  • Kui mu lend hilineb ja ma ei jõua järgmisele lennule, mida kindlustus hüvitab?

    Kui väljalend hilineb 4 kuni 24 tundi, hüvitab kindlustusselts vajalikud kulud kuni 150 euro väärtuses. Kui lend hilineb üle 24 tunni, hüvitab kindlustusselts maksimaalselt 300 eurot. Vajalike kulude all mõistame toitlustus- ja majutuskulusid. Kui olete oma pagasi ära andnud, siis ka hügieenitarvete kulusid.

    Lisaks hüvitame sõidu- ja majutuskulude suurenemise, mis on vajalik planeeritud reisi jätkamiseks ning eelnevalt tasutud ja tagasivõtmatud, kuid jätkulennule hilinemise tõttu kasutamata jäänud teenuste kulud. Kindlasti tuleb lennufirmalt või reisikorraldajalt võtta ka lendude hilinemise kohta kirjalik kinnitus.

  • Mida pean tegema, kui soovin Swedbanki reisikindlustuse kohta täpsemini teada saada?

    Üldiste küsimuste korral reisikindlustuse või oma kindlustuslepingu kohta helistage klienditeeninduse telefonil 888 1513 või kirjutage aadressil varakindlustus@swedbank.ee.

    Kahjujuhtumeid puudutavete küsimuste korral aitab Swedbanki kahjukäsitlus telefonil 888 2111.

Äpp

  • Miks suleti hästi toimiv äpp?

    Oleme teadlikud, et eelmine äpp oli väga populaarne, kuid sellesse ei olnud võimalik luua kõike seda, mida klientide soovid ja üha uuenev tehnoloogia endaga kaasa toovad. Tahame pakkuda oma klientidele kõige tänapäevasemaid ja turvalisemaid lahendusi, mistõttu peame uuendustega kaasas käima. Eelmise äpi arendamine oleks võinud tuua tõrkeid näiteks Androidi mobiilsete viipemaksete, Apple Pay ja biomeetria klientideni toomisega. Rohkem saad lugeda Kukru artiklist.

  • Miks tegime uue äpi?

    • Uus platvorm võimaldas võtta kasutusele uued funktsioonid (nt biomeetria ja välkmaksed).
    • Sellel äpil on suurem arendamise potentsiaal tulevikuks.
    • Uuenenud turvanõuded tingisid uue platvormi kasutuselevõtu.

    Rohkem saad lugeda Kukru artiklist.

  • Miks ma ei leia äppi App Store’ist/Google Play poest?

    Uus äpp töötab enamikus nutitelefonides ja tahvelarvutites. Nutiseadme operatsioonisüsteem peab olema:

    • iOS 12.0 või uuem;
    • Android 5.0 või uuem.

    Mu seadmel on vajalik operatsioonisüsteem olemas, kuid endiselt pole äppi App Store’is/Google Play poes.

    • Palun kontrolli, kas Su seadme tarkvara vajab värskendamist.
    • Uuenda App Store’i/Google Play rakendust.
    • Kustuta App Store’i/Google Play rakendusse salvestatud andmed ja tee äpile restart (sunnitud peatamine).
    • Kui äpp Swedbank Eestis ei ilmu ikkagi poodide otsingutulemustesse, võta palun ühendust Google’i ja Apple’i kasutajatoega.

  • Miks ma ei saa äppi sisse logida Smart-IDga?

    Kontrolli esmalt internetiühendust, abiks on ka Smart-ID äpi avamine käsitsi. Lisaks veendu, et oled telefoni seadetes lubanud nii Swedbanki kui ka Smart-ID äpil saata teavitusi.

    iOSi seadme puhul võib olla abi, kui kustutad äpi ja laadid selle App Store’ist uuesti alla. Androidi seadme puhul kustuta äpi seadete alt salvestatud andmed.

  • Miks ma ei saa äppi sisse logida Mobiil-IDga?

    Mobiil-ID tõrke korral tee telefonile restart ja kontrolli arvutis, kas Mobiil-ID toimib tõrgeteta meie internetipangas.

    iOSi seadme puhul võib olla abi, kui kustutad äpi ja laadid selle App Store’ist uuesti alla. Androidi seadme puhul kustuta äpi seadete alt salvestatud andmed.

  • Miks ma ei leia äpist biomeetria aktiveerimise kohta?

    Biomeetria aktiveerimiseks veendu, et see on telefonis olemas ja kasutusel ka ekraaniluku avamiseks. Biomeetria aktiveerimise leiad äpi seadete alt (kasutaja eelistused). Kui seda nuppu seadetes ei ole, kustuta äpp ja laadi see App Store’ist uuesti alla (iOS) või kustuta äpi seadetes salvestatud andmed (Android).

  • Miks biomeetria aktiveerimist ei pea kinnitama nt Smart-ID PIN2 koodiga?

    Biomeetria kasutuselevõtmisel ei ole allkirjastamise nõuet, pakume mugavat ja turvalist lahendust teenuse aktiveerimiseks.

  • Kas enam ei saagi kontojääki vaadata telefoni raputades?

    Kontojäägi kuvamine on muutunud seoses uute turvanõuetega. Kiireks ja mugavamaks sisselogimiseks soovitame aktiveerida biomeetria. Kiirelt saad vaadata oma kontojääki ka äpiga seotud vidinast.

  • Mis on vidin ja kuidas seda aktiveerida?

    Vidinaga saab ilma äppi logimata kiiresti kontojääki vaadata. Palun vali vidina aktiveerimise juhend vastavalt oma seadmele – Android või iOS.

  • Miks vidin ei tööta?

    Esmalt lülita äpi seadete alt vidina funktsioon välja ja uuesti sisse ning vali sobiv konto. Kui vidin endiselt ei toimi, kustuta Apple’i seadmest äpp ja laadi see uuesti App Store’ist alla. Androidi seadme puhul kustuta äppi salvestatud andmed telefoni seadetes (seaded > rakendused > Swedbank > kustuta andmed/mälu/puhasta andmed) ning seejärel seadista äpp algusest peale uuesti. Kui telefonis on akusäästurežiim sisse lülitatud, tuleb ka see välja lülitada.

  • Miks ma ei näe kontol teisi valuutasid peale euro?

    Teiste valuutade nägemiseks vajuta kontojäägi all olevale lingile „Näita teisi valuutasid“.

  • Kuidas saan äpis krediitkaardi limiiti tagasi maksta?

    • Ava menüüpunkt „Maksed“ ja vali „Oma kontole“. (Android)
    • Ava menüüpunkt „Ülevaade“, vajuta krediitkaardi kontojäägile ja seejärel krediidilimiidi lingile. (Android ja iOS)

  • Miks ma ei saa teha Visa kaardiga mobiilseid viipemakseid?

    Praegu on mobiilsete viipemaksete võimalus loodud vaid Mastercard viipemaksega pangakaartidele. Analüüsime võimalusi, et ka teiste kaartidega saaks teha mobiilseid viipemakseid.

  • Mis on digitaalne kaardinumber?

    Number on loodud selleks, et mobiilsed ehk digitaalsed maksed oleksid võimalikud. Tegemist on Mastercardi nõudega ja muuks otstarbeks seda kasutada ei saa. Mobiilse viipemakse sooritamisel ei saa kaupmees teada füüsilist kaardinumbrit.

  • Miks ma ei saa mobiilseid viipemakseid aktiveerida?

    Viipemaksete tegemiseks sobivad nutitelefonid, mille operatsioonisüsteem on Android 6.0 või uuem. Lisaks vajad aktiveeritud viipemaksete võimalusega Swedbanki Mastercard pangakaarti.

    Teised eeltingimused

    • Seadmel peab olema sisse lülitatud NFC
    • Ruuditud seadmes (rooted device) see funktsioon ei tööta.
    • Telefonile tuleb määrata ekraanilukk.

    Kui kõik eelnimetatud tingimused on täidetud, võib proovida puhastada telefoni seadete alt Swedbanki äpi mälu (ainult vahemälu puhastus ei pruugi aidata) ja lisaks teha äpile restart ehk sunnitud peatamine.

    Kui ka siis ei õnnestu viipemakseid aktiveerida, ootame äpi menüüpunktist „Kontaktid“ Sinu tagasisidet koos tehniliste andmete ja võimalikult detailse veakirjeldusega.

  • Miks ma ei saa mobiiliga maksta? Miks mobiilsed viipemaksed ei tööta?

    Lülita äpi seadete alt mobiilne viipemakse välja ja seejärel uuesti sisse. Veendu, et oled aktiveerinud ka NFC telefoni seadetes ja Swedbanki äpp on määratud peamiseks makserakenduseks. Kui telefonis on akusäästurežiim sisse lülitatud, tuleb ka see välja lülitada. Kui telefonil on kaitseümbris, proovi makset teha ilma selleta.

    Kindlasti tasub makse tegemist proovida mitu korda ja mitmes eri poes. Kui kõik eeldused makse õnnestumiseks on olemas ja makse siiski läbi ei lähe, võiksid kustutada telefoni seadete alt Swedbanki äpi mälu (mitte vahemälu, kuna see ei anna sama tulemust) ning lisaks teha ka sunnitud peatamise (force stop) ehk äpi restardi.

  • Kuidas saan kasutada Circle K soodustust nutitelefoni või -kellaga maksmisel?

    • Ava telefoni ekraanilukk ja viipa terminali kohal soodustuse saamiseks, seejärel lukusta telefon.
    • Tee telefoni ekraanilukk uuesti lahti ja viipa nüüd ostu eest tasumiseks.
    • Tasumisel nutikellaga (Fitbit Pay, Garmin Pay, Apple Pay) tuvastatakse soodustus kohe.

    NB! Soodustuste saamiseks pöördu Circle K poole. Nad lisavad Sinu virtuaalkaardi lojaalsuskontole (kaardinumber ei ole sama nagu füüsilisel kaardil).

  • Kas mina saan nimemakset teha?

    Kui Sa soovid nimemakset kasutada ülekande tegemiseks ja Sul on Swedbanki pangaäpp, ei pea Sa tegema muud, kui alustama pangaäpis uue makse sooritamist ning valima makse saaja oma telefoni kontaktide seast.

    Kui Sa soovid nimemakset kasutada makse vastu võtmiseks, veendu kõigepealt, et Sul on kasutusel Swedbanki äpi uusim versioon. Seejärel tuleb Sul teenuse kasutamiseks registreerida oma telefoninumber.

    Oma mobiilinumbri registreerimiseks mine Swedbanki äpis „Teenused“ > „Maksed“ > „Nimemakse“. Seejärel tuleb Sul:

    • anda nõusolek teenuse kasutamiseks ja andmete jagamiseks (maksesaaja telefoninumber, nimi ja IBAN kontonumber) maksja, tema panga ja teiste Läti Keskpanga süsteemiga liitunutega;
    • valida, millise konto soovid siduda oma telefoninumbriga.

  • Kuidas saan registreerida ehk verifitseerida oma telefoninumbrit?

    1. Nimemakse aktiveerimisel suunatakse Sind telefoninumbri kinnitamiseks mobiilist internetipanga kontaktandmetesse.
    2. Kontaktandmetest tuleb Sul otsida üles väli „Mobiiltelefoni number“ („Minu kontaktandmed“ menüü seadete all -> andmete blokk „Kontaktnumber ja selle kinnitamine“ -> väli Mobiiltelefoni number).
    3. Kui väli on tühi, siis sisesta sinna oma mobiilinumber. Pärast seda saadetakse Sulle mobiilile kinnituskood, mis on vaja internetipangas küsitud väljale sisestada ning telefoninumber ongi kinnitatud.
    4. Kui väljal on juba telefoninumber olemas, siis vajuta numbri taga asuvale sinisele nupule ja lisa oma mobiiltelefoni number uuesti. Sulle saadetakse kinnituskood, mis on vaja sisestada internetipangas küsitud väljale ning telefoninumber ongi kinnitatud.
    5. Seejärel vali pangaäpis alt menüüst „Teenused“ lahter, vajuta nimemakse teenusele ning jätka aktiveerimist.

  • Kuidas nimemakset teha?

    Nimemakseid saavad teha kõik meie mobiiliäpi kasutajad, lisatoiminguid pole tarvis teostada. Küll aga saavad nimemakseid vastu võtta ainult need kasutajad, kes on liitunud äpi kaudu nimemaksega. Selleks mine Swedbanki äpis „Teenused“ > „Maksed“ > „Nimemakse“.

    Makse tegemiseks:

    • ava Swedbanki mobiiliäpis „Maksed“;
    • kliki „Alustan uut makset“ väljal ning seejärel vali makse saaja, kas
      • „Vali telefoni kontaktide seast“ või
      • sisesta telefoninumber käsitsi „Alustan uut makset“ väljale.
      Kui makse saaja on teenuse kasutamiseks registreerunud, sisestatakse tema telefoninumber, nimi ja IBAN kontonumber automaatselt maksevormile.
    • Edasi toimi juba nagu tavapärase makse puhulgi.

    Kinnitustekst: Nimemakse teenuse kasutamiseks luban Swedbank ASil edastada Läti Keskpanga Proxy registrile Instant Links oma isikuandmed (eesnimi, perekonnanimi, mobiiltelefoninumber ja kontonumber). Olen teadlik, et eeltoodud isikuandmeid kasutavad registris olevad pangad ja nende kliendid maksete algatamiseks.

  • Millist telefoninumbrit saan nimemakse tegemiseks kasutada?

    Nimemakse tegemiseks saab kasutada ainult panga poolt kinnitatud mobiilinumbreid. Kui Sinu telefoninumber ei ole kinnitatud, suunatakse Sind automaatselt internetipanga „Kontaktandmete“ lehele. Seal kinnita oma number sektsioonis „Telefoninumber autentimiseks ja kontakteerumiseks“. Kui see tehtud, saad registreerumisprotsessiga edasi liikuda.

  • Kas ühe telefoninumbri saab siduda mitme erineva panga kontoga?

    Ei. Ühe telefoninumbriga saab siduda ainult ühe pangakonto. Kui makse saaja soovib saada raha oma Swedbanki kontole, tuleb tal oma telefoninumber siduda Swedbanki kontoga. Selleks mine äpis „Teenused“ > „Maksed“ > „Nimemakse“.

  • Millisele pangakontole tuleb nimemakse abil tehtud ülekanne?

    Summa laekub kontole, mille sidusid viimati nimemakse teenusega.

  • Kas ma saan nimemakseid vastu võtta, kui ma ei kasuta Eesti riigikoodiga (+372) telefoninumbrit (nt kasutan hoopis UK või USA numbrit)?

    Jah, saad küll. Nimemakse puhul ei ole tähtis, millise riigi telefoninumbriga Sa oled registreerunud. Oluline on, et telefoninumber oleks seotud Eesti pangakontoga. Nimemaksed saavad olla vaid riigisisesed ning neid saab teha ainult eurodes.

  • Kas nimemakse puhul on oluline, kuidas olen oma telefoni aadressiraamatusse inimeste telefoninumbreid salvestanud?

    Kui Sa kasutad Android telefoni, ei ole oluline, kuidas Sa oled oma telefoni aadressiraamatusse inimeste numbreid oled salvestanud.

    Kui Sa kasutad iOS telefoni, pead täna veel jälgima, et salvestaksid inimeste numbrid koos riigi suunakoodiga (nt +372).

  • Kas telefoninumbri kirjapilt on oluline, kui ma alustan uut nimemakset ja sisestan telefoninumbri käsitsi uue makse väljale?

    Kui sisestad mobiilinumbri käsitsi, võid kasutada numbrikuju +372…, 372…, 569…. Oluline on, et numbrite vahel ei oleks tühikuid.

  • Makse saaja ei ole oma telefoninumbrit nimemaksega sidunud, kuid soovin talle raha üle kanda. Mida peaksin tegema?

    Kui makse saaja ei ole nimemakse kasutajaks ennast registreerinud, saad talle saata kutse nimemakset kasutama hakata (reeglina genereeritakse see kutse äpis automaatselt). Saad valida, kas soovid kutse saata SMS-i, e-maili või sotsiaalmeedia kaudu. Makse saaja saab ka ise Swedbanki mobiiliäpis oma telefoninumbri nimemakse teenusega ära siduda.

  • Kas ma saan teha nimemakset inimesele, kelle pangakonto on mõnes teises Eestis tegutsevas pangas kui Swedbank?

    Hetkel on võimalik nimemakset kasutada Swedbanki-siseste ja Swedbanki, Coop Panga ning SEB-vaheliste maksete tegemiseks. Kui selle teenusega liituvad tulevikus teised pangad, siis ka neile. Makse saaja peab olema liitunud nimemaksega.

  • Kas ma saan teha nimemakset inimesele, kes on antud teenusega küll liitunud, kuid kelle pangakonto on Lätis/Leedus?

    Ei. Hetkel saab nimemakseid teha vaid Eestis asuvatele pangakontodele.

  • Miks ma näen nimemakse algatamisel makse saaja kontonumbrit (IBAN) ning tema ees- ning perekonnanime?

    Makse saaja kontonumbri ja täisnime kuvamine annab Sulle võimaluse kontrollida, kas ülekanne läheb ikka õigele inimesele.

  • Kas nimemakse teenus on turvaline?

    Nimemakse on sama turvaline nagu meie teised maksedki. Tasub meeles pidada, et maksjale kuvatakse enne makse sooritamist teenusega liitunud makse saaja ees- ja perekonnanimi ning kontonumber.

  • Kas nimemakse teenusega kaasnevad lisatasud?

    Lisatasusid nimemaksega ei kaasne. Sulle kehtivad samad tingimused nagu oma internetipangas tavamakset tehes: kuni 25-aastasele (k.a) ja üle 65- aastastele (k.a) on kõik maksed tasuta; kui oled liitunud Maksete paketiga saad 1,5-eurose kuutasu eest piiramatult ülekandeid teha; muul juhul kehtib tavapärane hinnakiri.

  • Millised limiidid nimemaksele rakenduvad?

    Nimemaksetele kehtivad tavapärased makselimiidid.

  • Kas nimemakse teostatakse kohe?

    Kui telefoninumbri põhjal on leitud õige IBAN number, algab tavapärane makseprotsess mobiiliäpis, mille kaudu saab teha siseriiklike, välkmakseid ja pangasiseseid makseid.

  • Miks Eesti pangad kasutavad Läti Keskpanga teenust?

    Ühise kokkuleppe alusel valis Eesti Pangaliit teenuse pakkujaks Proxy Registry “Instant Links” mida haldab Läti Keskpank. See tähendab, et kõik Proxy skeemis osalevad pangad ja kõik kliendid registreerivad oma andmed Läti Keskpanga Proxy registrisse.

  • Kuidas nimemakse teenusest loobuda?

    Kui Sa soovid nimemakse teenusest loobuda, mine mobiiliäpis nimemakse lingile ning vajuta nuppu „Seon lahti“.

  • Kas alaealised saavad nimemakset kasutada?

    Alaealised ei saa liituda nimemakse lahendusega ehk ise makseid vastu võtta telefoninumbri alusel. Küll aga saavad alaealised teha nimemakset, kui saaja on liitunud nimemakse lahendusega.

Konto avamine

Pärimise info ja toimingud

  • Kes on pärijad?

    Pärida on võimalik seaduse, testamendi või pärimislepingu järgi. Seaduse järgi päritakse siis, kui pärandaja ei ole teinud testamenti või pärimislepingut.
    Seadusjärgsed pärijad on abikaasa ja sugulased. Esimese ringi pärijad on pärandaja lapsed võrdsetes osades. Kui lapsi ei ole, tulevad pärima teise järjekorra pärijad ehk vanemad ja vennad-õed.
    Abikaasa pärib alati sugulaste kõrval ja tema pärandiosa sõltub sellest, millise järjekorra pärijate kõrval ta pärib. Kui lahkunul sugulased ja abikaasa puuduvad, läheb pärand kohalikule omavalitsusele või riigile.

  • Kas ma saan loobuda pärimisest, kui see toob kaasa kohustused?

    Pärimisest on võimalik loobuda. Küll aga ei ole võimalik vara pärida sellega kaasas käivatest kohustustest loobudes. See tähendab, et võttes pärandi vastu, vastutab pärija ka kõikide pärandvara alla kuuluvate kohustuste eest. Kui aga soovitakse loobuda kohustuste täitmisest, tuleb loobuda ka muust varast.
    Kui olete otsustanud pärandi vastu võtta ja pärandvara hulka kuuluvad ka pärandaja kohustused (näiteks eluasemelaen), on Teil võimalik hakata neid täitma enne pärimisõigust tõendavate dokumentide kättesaamist. Swedbank AS’is asuvate kohustuste täitmise kokku leppimiseks võtke ühendust e-posti aadressil volgnevused@swedbank.ee.
    Pärandist loobumise soov tuleb kindlasti vormistada notariaalselt, sest kui pärija(d) ei tee seda kolme kuu jooksul, loetakse pärand automaatselt vastuvõetuks.

  • Kui kaua võtab pärimine aega ja mis see maksab?

    Pärijatel tuleb igal juhul oma pärimisõiguse vormistamiseks pöörduda notari juurde. Tasub tähele panna, et testament ainuüksi ei ole pärimisõigust tõendav dokument ja selle alusel pank pärandvara ümber ei vormista.
    Pärimiseks on vaja varuda aega, sest keskmine pärimismenetlus kestab 2–6 kuud. Menetluse kuluks tasuks arvestada umbes 250 eurot.
    Lisainfot pärimise kohta leiate Notarite Koja kodulehelt aadressil www.notar.ee.

  • Kuidas näeb välja pangaga pärimisasjade ajamine?

    Kui olete notarilt oma pärimisõigust tõendavad dokumendid kätte saanud, siis saate jätkata asjaajamist pangaga.

    Swedbank AS’is asuva pärandvara pärija(te) nimele ümbervormistamiseks pärimisõigust tõendavad dokumendid saab edastada:

    • notari kaudu pangaga kokkulepitud kontaktidele;
    • pärija(te) endi poolt koos pärija(te) kontaktandmetega kas elektrooniliselt aadressile parimistunnistus@swedbank.ee või tuues lähimasse Swedbanki esindusse. Esindusse tulekuks broneerige aeg.

    Swedbanki töötaja võtab pärija(te)ga ühendust 3 tööpäeva jooksul pärast pärimisõigust tõendavate dokumentide esitamist ja lepib kokku kohtumise aja. Pärandi ümbervormistamiseks tuleb kõigil pärijatel olla esinduses samaaegselt kohal. Kui kõigi pärijate samaaegne kohalolek pärandi ümbervormistamiseks on raskendatud, saab lähimas Swedbanki esinduses või notaris vormistada esindaja määramiseks volikirja. Volikiri peab olema vormistatud üheselt mõistetavalt ja sisaldama erinevate valdkondade esindamise õigust.

  • Kas surnud isiku rahalisi vahendeid makstakse välja ka ilma pärimisõigust tõendavate dokumentideta?

    Pank maksab matusekulude katmiseks ühekordselt välja kuni 2000 eurot ühe kuu jooksul alates kliendi surmast. Pärast ühekuulise perioodi möödumist maksab pank pärandi välja ainult pärimis- või omandiõigustunnistuse alusel. Summa makstakse välja ametlike kuludokumentide alusel ja eeldusel, et surnud isiku kontol on antud raha olemas.

    Kui surnud kliendi konto(de)l on rahalisi vahendeid kokku 200 eurot või vähem, siis väljamakse tehakse notariaalset pärimistunnistust nõudmata (v.a krediidikohustuste korral) surnud kliendi abikaasale, täisealistele lastele, vanematele. Väljamakse tehakse ka juhul, kui konto omaniku surmast on möödunud rohkem kui 1 kuu.

    Täpsemalt matusetoetuse väljamaksmise kohta loe siin.

  • Kes saab teavitada isiku surmast?

    Surmast võib teavitada pärija, matusekulude katja vm isik. Surmast teavitanud isik ei pea oma andmeid andma, v.a juhul kui ta taotleb matusekulude väljamaksmist. Selle puhul küsime väljamakse taotleja kontaktandmeid (nimi, telefoninumber), et pank saaks vajadusel temaga ühendust võtta.

  • Kuidas saab teavitada isiku surmast?

    Panka võib kliendi surmast teavitada:

    • suuliselt (nt kontoris, helistades Nõustamiskeskusesse või kliendihaldurile);
    • kirjalikult (nt e-kiri, pangateade, postikiri, chat);
    • surmatõendi esitamisega;
    • notari poolt esitatud järelepärimisega või kohtutäituri pärandvara inventuuri teatega;
    • pärimistunnistuse esitamisega.

  • Mis dokumendid on vajalikud surmast teavitamise korral?

    Üldjuhul küsime surmatõendit.
    Kui surmatõendit pole ja surm on registreeritud Eestis, siis saame kontrollida Rahvastikuregistrist, kas kliendi surm on registreeritud.
    Kui surm on registreeritud välismaal, siis välisriigis väljastatud surmatunnistuse/surmatõendi originaal või notariaalselt kinnitatud koopia peab olema apostillitud (v.a Läti Vabariigis, Leedu Vabariigis, Vene Föderatsioonis, Ukraina Vabariigis ja Poola Vabariigis, Prantsuse Vabariigis, Belgia Kuningriigis, Taani Kuningriigis, Iiri Vabariigis ja Itaalia Vabariigis väljastatud dokument). Dokument peab olema eesti, inglise või vene keeles või tõlgitud ühte eelnimetatud keelde. Tõlge peab olema notariaalselt kinnitatud ning apostillitud.

  • Kellele ja mis infot surnud isiku konto kohta jagatakse?

    Pank väljastab pärast kliendi surma infot kliendi ja tema konto kohta järgmistele isikutele:

    • matusekulud kandnud isikule, millises suuruses ja kas on võimalik matusekulude katmiseks mõeldud summa välja maksta;
    • kliendi abikaasale, täisealistele lastele, vanematele notariaalset pärimistunnistust nõudmata (kui on esitatud surmatõend, sugulust tõendav dokument ja konto(de) jääk on 200 eurot või vähem), millises suuruses summa saab välja maksta;
    • pärija(te)le notari poolt väljastatud pärimistunnistuse alusel, mis näitab, et tegemist on pärija(te)ga, kontol (sh enne surma) toimunud tehingute/lepingute kohta. Iga pärija võib esitada päringu teistest pärijatest sõltumata, kuid päringu eest ei tohi tasuda pärandvara arvelt. Päring peab sisaldama teavet, millise info väljastamist pärija soovib;
    • eeldatavatele pärijatele saab sugulust tõendava dokumendi alusel (sünnitunnistus/sünnitõend, abielutunnistus/abielutõend) väljastada infot kontol (sh enne surma) toimunud tehingute/lepingute kohta üksnes mõjuval põhjusel. Mõjuvaks põhjuseks on nt asjaolu, et isik on surnud Soomes ning pärimismenetlus viiakse läbi Soomes. Inventuuri koostamiseks peavad pärijad ise pärandaja varade ja kohustuste nimekirja koostama. Selleks on neil vaja teada ka pärandaja kontojääki pangas surma kuupäeva seisuga. Päringu eest ei tohi tasuda pärandvara arvelt.

  • Kes saab sulgeda surnud isiku nimele sõlmitud e-arve püsimakselepingud/otsekorraldused/püsikorraldused vms?

    Kui surnud isiku nimele on sõlmitud lepingud arvete maksmiseks, siis lepingu omaniku surmast peab igat maksesaajat eraldi teavitama. Pangas on õigus lepinguid lõpetada pärijal (pärimisõigust tõendavatel dokumentidel välja toodud).
    Kui kliendi konto(del) on rahalisi vahendeid kokku 0 eurot, võib lepingud ja konto(d) sulgeda kliendi surmast teavitanud isik.

  • Kas pärast konto omaniku surma saab volituse alusel infot tema konto kohta?

    Kui pank on teada saanud kliendi surmast, siis enne kliendi surma tehtud volikirjad (pangasisesed/notariaalsed) enam ei kehti. Ehk kliendi surmahetkega kaotavad kehtivuse eluajal tehtud volikirjad.

  • Mis juhtudel ja kuidas toimub matusetoetuse väljamaksmine?

    Matusekulude katmiseks maksab pank ühekordselt välja kuni 2000 eurot ühe kuu jooksul alates kliendi surmast. Summa makstakse välja ametlike kuludokumentide alusel ja eeldusel, et surnud isiku kontol on antud raha olemas.
    Pärast ühekuulise perioodi möödumist maksab pank pärandi välja ainult pärimis- või omandiõigustunnistuse alusel.
    Sularaha väljamakse või ülekande teenustasu sisaldub väljamakstava summa sees.
    Välja makstavast summast arvestatakse maha summad, mis on pärast kliendi surma välja võetud pangakaardiga või sooritatud eraisikule ülekandega.
    Väljamakse puhul on tegemist panga enda otsusega, mitte seadusest tuleneva kohustusega!

  • Mis dokumentide alusel makstakse välja matusetoetus?

    Väljamakse taotleja peab esitama järgmised dokumendid:

    • surmatõend. Soomes surnud isiku puhul tuleb surmatunnistuse asemel esitada apostillitud matmisluba („Lupa hautaamiseen”);
    • väljamakse taotleja isikut tõendav dokument;
    • kviitungid/arved matusekulude kohta. Dokumentide koopia(d) jäävad panka;
    • võimalusel tagastada pangale kliendi kontodega seotud pangakaardid. Pangakaardid tuleb hävitada.

    Väljamakse toimub AINULT surmatõendi esitamisel ja eeldusel, et kontolt on väljamaksed lubatud.

  • Mis andmeid peavad sisaldama matuse korraldamisega seotud kviitungid/arved?

    Matuse korraldamisega seotud kviitungid/arved peavad sisaldama surnud isiku nime ja matusetoetuse taotleja (maksja) nime. Lisaks peavad kuludokumendid sisaldama kõiki nõutavaid rekvisiite nagu teenuse osutaja andmed, kuupäev, arve number, teenuse/kauba kirjeldus.

  • Kellele makstakse välja matusetoetus?

    Matusekulude katmiseks mõeldud summa makstakse välja isikule, kelle nimele matuse korraldamisega seotud kviitungid, arved (sh veel tasumata arved) on esitatud.

    Kui pärast väljamakset jääb arvelduskonto(de)le rahalisi vahendeid 0 eurot, siis võib lepingud ja konto(d) sulgeda ka surnud isiku matusekulud tasunud isik (v.a krediidikohustuste korral).

    Kui on näha, et pärast väljamakset jääb arvelduskonto(de)le kuni 200 eurot, siis on kliendi abikaasal, täisealistel lastel, vanematel võimalik lepingud ja konto sulgeda sugulust tõendava dokumendi alusel (v.a krediidikohustuste korral). Sel juhul tehakse matusekulude katmise ja konto sulgemise väljamaksed ühe maksena.

  • Kas on võimalik matusekulude katmine distantsilt?

    Matusekulude katmiseks mõeldud summa saab maksta välja distantsilt. Selleks matusekulude hüvitise taotleja:

    • peab olema Swedbanki klient;
    • isikut tõendav dokument on pangal olemas ja kehtiv;
    • peab matusekorraldamisega seotud kviitungid ja/või arved saatma aadressile parimistunnistus@swedbank.ee;
    • peab olema tehniliselt võimeline allkirjastama dokumente digitaalselt.

    Kui kviitungid/arved on esitatud ja matusekulude katteks väljamakse tegemine on võimalik, saadetakse hüvitise taotlejale vajalikud dokumendid digitaalseks allkirjastamiseks. Kui hüvitise taotleja saadab digitaalselt allkirjastatud dokumendid tagasi, tehakse surnud kliendi kontolt matusekulude katmiseks ülekanne.

  • Mida peab surmast teavitaja või pärija tegema, kui soovib surnud kliendi kohustusi üle võtta, et laen võlgnevuses ei oleks?

    Swedbank AS’is asuvate kohustuste täitmises kokku leppimiseks võtke ühendust e-posti aadressil volgnevused@swedbank.ee.

Isikuandmete töötlemine

Muudame järk-järgult seda, kuidas me koostame personaalseid pakkumisi.

Selleks, et mitte järsult muuta klientide kasutajakogemust, saab isikuandmete töötlemise nõusolekuid anda kuni 31. juulini 2022.

Austame klientide privaatsust ja soovime, et oleksid teadlik, milliseid isikuandmeid töötleme ning millised on Sinu õigused ja võimalused.

  • Andes nõusoleku oma isikuandmete töötlemiseks, saad ka edaspidi personaalseid pakkumisi ja annad meile võimaluse neid pidevalt täiustada.
  • Kui otsustad nõusolekust keelduda, lõpetame 5 päeva jooksul Sinu isikuandmete töötlemise personaalsete pakkumiste ja pangateenuste limiitide koostamise eesmärgil. See tähendab, et Sa ei näe enam internetipangas ja mobiiliäpis personaalseid soovitusi, laenu- ja kindlustuse limiite ega saa neid ka teiste kanalite kaudu. Sellegipoolest, kui lubaksid meil endale e-kirju saata, saaksid edaspidi kasulikke uudiskirju, sünnipäevaõnnitlusi ning kutseid osalemaks klientide rahulolu uuringutes.
  • Kui Sa ei langeta otsust 2022. aasta 31. juuliks, lõpetame isikuandmete töötlemise neil eesmärkidel, mis nõusolekut vajavad. Nõusolekut on võimalik anda ka pärast seda kuupäeva.

Töötleme vaid vajalikke isikuandmeid ning teeme seda automaatselt pakkumiste koostamiseks ja finantsnõu andmiseks. Tänu sellele saame Sulle näidata just neid personaalseid soovitusi, mis võivad vastata Sinu huvidele ja vajadustele või neid personaalseid laenu-, liisingu- ja kindlustuse limiite, mis meie arvates vastavad Sinu võimekusele ja kindlustusvajadusele.

Kliendi vajadusi silmas pidades töötleme näiteks järgnevat teavet:

  • milliseid igapäevaseid pangateenuseid klient kasutab ja milliseid mitte. Soovitame lahendusi, mis teevad panga kasutamise veelgi mugavamaks.
  • töötleme kliendi kontoandmeid, sealhulgas sissetulekuid ja tehinguid kontodel; samuti kohustusi, et pakkuda talle laenu- ja liisingulimiite, mis ei ohusta finantsstabiilsust. Pakume kliendile kasulikke alternatiive nendele pangateenustele, mida ta praegu kasutab;
  • töötleme kliendi sissetulekute, rahatagavara ja vanusega seotud andmeid tagamaks, et klient on valinud sobivaimad lahendused, mis tugevdavad tema rahalist heaolu ja turvalisust, ning vältimaks olukordi, kus valitud lahendused toovad kaasa lisakulusid või piiravad kliendi juurdepääsu rahale;
  • kliendi andmeid töödeldes saame soovitada pangateenuseid ja -tooteid, mida temaga sarnased kliendid kasutavad;
  • samuti võime soovitada tal lõpetada aktiivne leping, kui see on kliendi huvides või kui kliendi rahaline olukord seda võimaldab. Näiteks juhul, kui kliendil on kontol piisavalt raha, soovitame tal laen varem tagasi maksta ja leping lõpetada;
  • töötleme andmeid, mis võimaldavad teha segmendipõhiseid pakkumisi.

Swedbanki gruppi kuuluvad ettevõtted (näiteks Swedbank Liising AS, Swedbank P&C Insurance AS, Swedbank Life Insurance SE ja Swedbank Investeerimisfondid AS) teevad omavahel koostööd, et pakkuda Sulle parimat finantsnõu ja kliendikogemust. Personaalse pakkumise tegemiseks vajame nõusolekut, et jagada Sinu isikuandmeid gruppi kuuluvate ettevõtete vahel.

Hoolimata sellest, et jagame andmeid Swedbanki grupis sees, vastutab kliendi andmete töötlemise eest konkreetne Swedbanki gruppi kuuluv ettevõte vastavalt sellele, mis teenuseid ja tooteid Sa kasutad. Pakkumiste tegemine on delegeeritud pangale. Töötleme ainult vajalikke isikuandmeid ja teeme seda automaatselt.

Sel võib olla mitu põhjust:

  • Kui Sa kasutad meie tooteid või teenuseid, oleme kohustatud edastama Sulle olulist infot pangateenuste muudatuste ja uuenduste kohta. Infot jagame Sulle e-posti, SMS-i, telefoni, posti, internetipanga või mobiiliäpi kaudu.
  • Õigustatud huvi alusel saadame Sulle uudiskirju, õnnitlusi ja klientide rahulolu uuringuid. Hindame kõrgelt oma klientidelt saadud tagasisidet ja arvame, et uudised meie toodete ja teenuste kohta on Sulle kasulikud. Kui Sa siiski ei soovi sellist teavet saada, soovitame minna internetipangas lehele „Isikuandmete töötlemine“, avada „Valikud isikuandmete töötlemisel“ ning keelduda e-posti teel pakkumiste ja teabe saamisest.

Uudiskirjades ja internetipangas näitame üldisi ja kogu kliendigrupile ühesuguseid partnerite soodustusi õigustatud huvi alusel. Juhul kui tegu on personaalse pakkumisega, mis on mõeldud vaid kindlale kliendigrupile, lähtume kliendi antud nõusolekust.

Nõusolekute haldamise võimaluse leiad internetipanga jalusest. Vali „Juriidilise info“ alt „Isikuandmete töötlemine“ ja seejärel „Valikud isikuandmete töötlemisel - Haldan“. Teine võimalus on logida internetipanka sisse ja avada profiili ikooni alt „Privaatsuse seaded“.

Võid igal hetkel oma nõusolekud tagasi võtta internetipangas, helistades nõustamiskeskusesse või tulles broneeritud ajal meie esindusse. Muudatused jõustuvad 5 päeva jooksul.

Me ei jaga oma klientide isikuandmeid partneritega.

Kuni 2022. aasta 31. juulini saad pakkumisi praeguste võimaluste piires. Siiski tasub silmas pidada, et uued nõusolekud võimaldavad töödelda rohkem isikuandmeid ja see omakorda aitab koostada Sulle personaalsemaid pakkumisi. Eelnevat arvesse võttes võib juhtuda, et kui Sa pole oma nõusolekuid andnud, jääd mõnest heast pakkumisest ja võimalusest ilma. Nõusolekutest keeldumise korral ei saa me edastada Sulle personaalseid soovitusi toodete ja teenuste kohta. Samuti ei näe Sa, kui palju saaksid laenu või liisingut võtta ning laenusaamise protsess pikeneb.

Nõusolekuid oma isikuandmete töötlemiseks saad anda mis tahes ajal ka pärast 2022. aasta 31. juulit ning alles seejärel alustame andmete töötlemist Sinu valitud eesmärkidel.

Ei leidnud vastust?

Swedbank logo

Internet Exploreriga ei saa internetipanka avada.

Palun kasuta Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i.

Alates 23. märtsist ei ole võimalik Internet Exploreri veebibrauseri kaudu Swedbanki internetipanka avada.

Internet Exploreri kaudu ei saa teha ega kinnitada Swedbanki makseid ka teistel veebilehtedel.

Soovitame kasutada Internet Exploreri asemel Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i uusimat versiooni. Nende seadistamise juhendid leiad siit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klienditugi - Инфо и помощь - Customer service: +372 6 310 310

Swedbank
  • Teie operatsioonsüsteem ja veebilehitseja ei ole kaasaegne ega toetatud Swedbank internetipanga poolt. Palun uuendage oma operatsioonsüsteem ja veebilehitseja või pöörduge vastava IT tehnilise spetsialisti poole.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Oled internetipangast välja logitud!

Kui Sul on küsimusi või ettepanekuid, saada need meile pangateatega. Sinu arvamus on meile tähtis!

Turvaliseks lahkumiseks sulge kõik brauseri aknad!

Parimate soovidega
Swedbank