Tunne oma klienti põhimõte

Järgime kehtivaid õigusnorme ja head pangandustava

"Tunne oma klienti" põhimõtte alusel küsime oma klientidelt erinevaid küsimusi nii õigusnormide täitmiseks kui ka parema teenuse pakkumiseks.

  • Peame teadma, kes on meie klient ja milline on tema tavapärane tegevus.
  • Küsime nii kontaktandmete, kodakondsuse, maksuresidentsuse kui ka tegevusvaldkonna kohta.
  • Peame jälgima, et kliendi tehingud oleksid kooskõlas tema majandustegevuse laadi ja ulatusega. Vajadusel küsime tehingute kohta lisainfot (nt vara päritolu).
  • Aeg-ajalt pöördume klientide poole sooviga, et nad täpsustaksid või uuendaksid oma andmeid.

Millist infot küsime?

Kliendiandmete lühiankeet

Vähemalt kord aastas küsime Teilt lühemas vormis andmete kinnitamist. Nii saame vajadusel Teiega alati kiiresti ühendust võtta ja pakkuda paremat teenust. Uuendage andmeid ka jooksvalt, kui midagi muutub.

Minu andmed

Kliendiandmete ankeet

Küsime aeg-ajalt põhjalikumat infot Teie tavapäraste tehingute ja tegevusvaldkonna kohta. Ankeedi täitmiseks pöördume klientide poole järk-järgult.

Kliendiandmete ankeet

Kui Te ei ole internetipanga kasutaja või Teil puudub hetkel võimalus internetipanka sisselogimiseks, siis saate andmed meile edastada ka ID-kaardiga allkirjastatud PDF-vormingus aadressile info@swedbank.ee.

Miks küsime nii palju infot

  • Enamik meist on seaduskuulekad kodanikud ja tõepoolest võib tunduda, et pank soovib saada klientide kohta liiga palju informatsiooni. Paraku peame arvestama, et elame keerulises rahvusvahelises olukorras, kus on vaja võidelda korruptsiooni, rahapesu ja terrorismiga
  • Sellega seoses on erinevate õigusaktidega (nt „Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadus", „Rahvusvahelise sanktsiooni seadus", „Maksualase teabevahetuse seadus") seatud pankadele rida lisakohustusi, kuhu alla kuulub ka oma klientide kohta andmete kogumine ja regulaarne ajakohastamine. Sellest tulenevalt pöördume aeg-ajalt Teie poole palvega oma andmeid uuendada.
  • Andmeid uuendades annate oma panuse võitlusesse terrorismi ja rahapesu vastu. Läbipaistvad kliendisuhted piiravad oluliselt rahapesu võimalusi. Kui kliendiandmed on korrektsed ja klientidega seotud riskid hästi hinnatud, siis pangal on oluliselt lihtsam kahtlaseid tehingud tuvastada.

Kes on riikliku taustaga isikud?

Peame kindlaks tegema riikliku taustaga isikud, kelle ühiskondlik roll tingib kõrgendatud tähelepanu. Riikliku taustaga isikuks loetakse ka avaliku võimuga seotud isiku perekonnaliikmed ja lähimad kaastöötajad.

Lähemalt riikliku taustaga isikutest

Mis on maksualane teabevahetus

Tulenevalt CRS ja FATCA regulatsioonidest peame selgeks tegema kliendi maksuresidentsuse. Oleme kohustatud jagama Maksu- ja Tolliametiga infot, kui meie klient on välisriigi maksuresident.

Lähemalt maksualasest teabevahetusest

Mida teeme saadud infoga?

  • Kontaktandmete hoidmisel lähtume kliendiandmete töötlemise põhimõtetest. Kõik Teie andmed on kaitstud rangete turvalisus- ja konfidentsiaalsusreeglitega.
  • Avaldame kolmandale isikule kliendiandmeid ainult juhul, kui oleme saanud selleks kliendi nõusoleku või kui andmete avaldamist nõutakse meilt seaduse alusel (nt notar, politsei, Maksu- ja Tolliamet).

Mis juhtub, kui klient ei esita küsitud andmeid?

  • Kui me ei saa kliendilt vajalikke andmeid, siis ta saab oma pangatehinguga jätkata alles siis, kui ta on meile esitanud küsitud andmed.
  • Kui klient ei ole reageerinud panga palvele oma andmeid uuendada, võib see tähendada, et inimesel on põhjust midagi varjata või temaga on midagi juhtunud ning riskide maandamiseks tuleb pangal pöörata kõrgendatud tähelepanu kliendi tehingutele ja näiteks piirata kliendi ligipääsu kontole.