Deebetkaart

Viipemakse – veelgi kiirem viis kaardiga maksmiseks

Uue põlvkonna kaardid võimaldavad kuni 10 € ostude eest maksta PIN-koodi sisestamata ja kaarti terminali panemata. Kaardiga tuleb vaid makseterminalile viibata ja makse ongi tehtud.

  • Swedbanki esimeseks puutevaba tehnoloogiaga kaardiks on ISIC MasterCard Tudengikaart, mida hakkame uuendatud kujul väljastama juba augustis.
  • Uusi viipemaksega Deebetkaart Pluss kaarte hakkame väljastama oktoobris.

Valin deebetkaardi

Deebetkaart Pluss

Deebetkaart Pluss

  • Võimaldab maksta ka internetis
  • Liidetav turvaliste internetiostude programmiga

Tellin kaardi

Loen lähemalt

Deebetkaart

Deebetkaart

  • Lihtsaim kaart ostude sooritamiseks
  • Saad võtta välja sularaha Eestis ja välismaal

Tellin kaardi

Loen lähemalt

Seeniorkaart

Seeniorkaart

  • Klientidele alates 65. eluaastast
  • Soodustused üle Eesti
  • Preemiaprogrammi eripakkumised

Tellin kaardi

Loen lähemalt

Noortekaart

Noortekaart

  • Klientidele 6–25 eluaastani
  • Soodustused üle Eesti
  • Laste puhul lapsevanema määratavad päeva- ja kuulimiidid
  • Preemiaprogrammi eripakkumised

Tellin kaardi

Loen lähemalt

ISIC MasterCard Tudengikaart

ISIC MasterCard Tudengikaart

  • Tõendab kõikjal tudengistaatust
  • Võimaldab maksta ka internetis
  • ISIC-u soodustused Eestis ja välismaal
  • Liidetav turvaliste internetiostude programmiga
  • Kehtib Tallinna ja Harjumaa transpordi Ühiskaardina
  • Kasutada viipemakse võimalust

Tellin kaardi

Loen lähemalt

Laske endale pangakaart mugavalt ja turvaliselt koju saata.
Nüüd saate oma uue pangakaardi PIN-koodi endale internetipanka tellida. PIN-koodi kuvatakse Teile kaardi aktiveerimisel.
Tähelepanu! Lisakaardi PIN-koodi ei ole võimalik internetipanka tellida.

Mugav – asjad saavad aetud pangaesinduses käimata

  • Posti teel on võimalik kätte saada nii uusi kui ka automaatselt uuendatud deebet- ja krediitkaarte. Uue kaardi saate mugavalt tellida internetipanga kaudu.
  • Kui Teie pangakaart hakkab aeguma ja soovite saada uue kaardi kätte posti teel, logige internetipanka ja otsige avalehelt üles aeguvate kaartide link. Kui seda linki klõpsate, kuvatakse Teie lähiajal aeguvad pangakaardid. Klõpsates kaardi nimetust, saate muuta uuendatud pangakaardi kättesaamise viisi. Deebetkaardi kättesaamise viisi ja saadetise postiaadressi saab muuta 60 päeva, krediitkaardi oma 50 päeva enne vana kaardi aegumist.

Kui valite pangakaardi kättesaamise viisiks „posti teel“, veenduge, et Teie kontaktandmetesse märgitud aadress oleks korrektne, sest muidu ei pruugi Te kaarti kätte saada. Pangakaart saadetakse kontaktaadressile lihtkirjana ja see on Teile Eesti piires tasuta. Kui soovite tellida kaardi välismaale, edastage meile vastav info pangateatega. Kaardi saatmine välismaale on tasuline.

Turvaline – pangakaarti saab kasutada alles pärast aktiveerimist

Pärast kaardi kättesaamist peate selle internetipangas aktiveerima, muidu Te ei saa kaarti kasutada. Saates posti teel vaid aktiveerimata kaarte, hoolitseme selle eest, et saadetise kadumisel või võõrastesse kätesse sattumisel ei ole ohustatud Teie isikuandmed ega kontol olev raha.

Automaatselt uuendatud kaardil jääb esialgu kehtima eelmise kaardi PIN-kood, asenduskaardi ja päris uue kaardi puhul saadame PIN-koodi eraldi saadetisena. Pärast seda, kui olete kaardi internetipangas aktiveerinud, on soovitatav kaardi PIN-kood pangaautomaadis ära vahetada.

Küsimuste korral helistage Swedbanki nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310, saatke meile internetipangast pangateade või kirjutage aadressil info@swedbank.ee.

Kiire – pangakaart on võimalik kätte saada 5 tööpäeva jooksul

Kas teadsite, et kui tellite uue pangakaardi postiga koju ja PIN-koodi internetipanka, siis saate kaardi kätte juba 5 tööpäeva jooksul? Internetipanka tellitud PIN-koodi kuvatakse Teile kaardi aktiveerimisel.

  • Milliseid pangakaarte saadetakse posti teel?

    Postitame kõiki krediit- ja deebetkaarte.

    Tähelepanu! Alla 18-aastastele klientidele väljastame Noortekaarte ainult pangaesinduses.

  • Kus ja kuidas saab muuta aeguva pangakaardi kättesaamise viisi?

    Seda, kas soovite saada kaarti kätte Swedbanki esindusest või posti teel, saate muuta internetipangas kaardi lepingu juures ja lähimas esinduses. Muudatusi saate teha ajal, mil kaardi aegumiseni on jäänud rohkem kui 60 päeva.

  • Mis postiaadressile kaart saadetakse?

    Kui olete valinud kaardi kättesaamise posti teel, peate ühtlasi kinnitama oma aadressi, kuhu kaart saadetakse. Kui vahetate aadressi, millele kaart saata, muutub automaatselt ka see aadress, mille olete esitanud oma kontaktandmetes. Kaarte postitame ainult Eesti Vabariigi piires.

  • Kuidas toimub kaardi posti teel saatmine?

    Kui olete kaardi tellinud posti teel, siis saadetakse kaart Teile lihtkirjana. Kaarte postitame ainult Eesti Vabariigi piires ja see teenus on Teile tasuta. Kui tellite uue pangakaardi, tuleb Teil tasuda kaardi avamise tasu vastavalt kehtivale hinnakirjale. Uue pangakaardi PIN-koodi saadame Teile vastavalt kaardi tellimisel tehtud valikule, kas posti teel eraldi saadetisena või kuvame seda kaardi aktiveerimisel internetipangas.

  • Kuidas saab kaarti välismaale tellida?

    Meil on võimalus saata kaarte välismaale DHL-i kulleriga. Selle teenuse kulud tuleb katta kliendil. Täpsema info saamiseks helistage Swedbanki nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310, saatke internetipangast pangateade või kirjutage aadressil info@swedbank.ee. Mõnel juhul on võimalik pangateatega volitada teist isikut, et ta saaks kaardile Swedbanki esindusse järele tulla, et seejärel kaart tavapostiga edasi saata.

  • Millal ma posti teel saadetava kaardi kätte saan? Mida teha, kui kaart ei ole kohale jõudnud?

    • Kui tellite uue pangakaardi postiga koju ja PIN-koodi internetipanka, siis saate kaardi kätte juba 5 tööpäeva jooksul pärast selle tellimist. Internetipanka tellitud PIN-koodi kuvatakse Teile kaardi aktiveerimisel. Kui tellite nii kaardi kui ka PIN-koodi postiga koju, saadetakse uus kaart ja PIN kood Teile eraldi saadetistena 5-10 tööpäeva jooksul pärast selle tellimist
    • Kui Teil on juba kaart, kuid see hakkab aeguma, siis saadame uuendatud deebet- või krediitkaardi Teie kontaktaadressile hiljemalt kaks nädalat enne vana kaardi kehtivuse lõppu. Näiteks, kui vanale kaardile on kehtivuseks märgitud 02/18, peab uuendatud kaart olema posti teel saabunud hiljemalt 15.02.2018.

    Kui posti teel saadetav kaart ei ole hiljemalt 2 nädalat enne vana kaardi aegumist või 10 päeva pärast uue kaardi tellimist kohale jõudnud, saatke meile selle kohta palun pangateade.

  • Kui korraga on vaja aktiveerida mitu kaarti, kas peab iga kaardi eraldi aktiveerima?

    Jah, iga kaart tuleb eraldi aktiveerida.

  • Mida peab tegema, kui kaarti ei saa internetipangas aktiveerida?

    Kontrollige, kas olete kõik nõutud väljad täitnud. Proovige mõne aja pärast uuesti. Kui Teil siiski ei õnnestu kaarti aktiveerida, helistage Swedbanki Nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310.

  • Mis on kaardi aktiveerimiseks vajalik turvakood ja kust seda leida?

    MasterCardi turvakood (Card Validation Code, CVC) ja Visa kaardi turvakood (Card Verification Value, CVV) on pangakaardi tagaküljel oleva allkirjariba peal kolm viimast numbrit. American Expressi kaardi turvakood on kaardi esiküljel kaardi numbri kohal olevad neli numbrit.

  • Mida teha vana (kehtetu) pangakaardiga?

    Hävitage kaart, lõigates tükkideks magnetriba, kiibi, kaardiomaniku nime ja kaardi numbri nii, et kogu kaardil olev info oleks loetamatu.

Kui pangakaart kaob

Kui pangakaart kaob, tuleb see kohe sulgeda. Selleks helistage nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310 või blokeerige kaart mobiilipangas.

Kui kaart kaob või varastatakse välismaal ja Teil ei õnnestu meiega ühendust saada, blokeerige kaart mobiilipangas või helistage:

  • MasterCardi välismaa abitelefonil (tasuline) +1 636 722 7111 või vastava riigi abitelefonile (tasuta).
  • Visa kaardi välismaa abitelefonil (tasuline) +1 410 581 3836 või vastava riigi abitelefonile (tasuta).

Kaarditehingute vaidlustamine, vt „Korduma kippuvad küsimused“.

Helistada võite ööpäev läbi.

Informeerige panka ka siis, kui Te pole kindel, kas Teie pangakaart tõesti kadunud on.

 

PIN kood

Koos pangakaardiga saate PIN-koodi, mida teate ainult Teie. Ärge öelge ega näidake seda kellelegi.

Muutke oma PIN-kood koheselt ära, kui kahtlustate, et keegi on Teie PIN-koodi teada saanud või kui vahetuse vajadusest on teavitanud Teid pank. PIN-koodi saate muuta Swedbanki sularahaautomaatides.

PIN-kood on Teie elektrooniline allkiri

  • Õppige PIN-kood pähe ja hävitage PIN-koodi ümbrik.
  • Ärge kirjutage PIN-koodi kaardile ega ka mujale, kus see võib teistele nähtav olla.
  • Ärge öelge PIN-koodi kellelegi, ka mitte pangatöötajale.
  • Muutke aeg-ajalt oma PIN-koodi. Muutke oma PIN-koodi koheselt, kui vahetuse vajadusest on teavitanud Teid pank. Seda saate teha Swedbanki sularahaautomaatides.
  • Ärge valige PIN koodiks varem kasutusel olnud koodi.
  • Ärge kasutage erinevatel kaartidel parema meeldejäämise nimel ühesuguseid koode.
  • Püüdke PIN-koodi sisestada nii, et keegi seda ei näeks.
 

Määrake kasutuslimiidid

  • Määrake oma kaardile kasutuslimiidid. Eraldi limiidid saate määrata ostu- , sularaha- ja maksetehingutele. Vajaduse korral saate limiite ajutiselt suuremaks muuta.
  • Kui kasutate oma kaarti näiteks vaid ostude tegemiseks, saate muud toimingud kaardile keelata. Kõiki kaardiltoiminguid (ost, sularaha väljavõtt, automaadimaksed, kontojäägi küsimine, kontoväljavõtte küsimine) saate eraldi lubada või keelata. Nii vähendate riski kaardi kadumise või varguse korral.
  • Kaardi kasutusõigusi ja limiite saate määrata ja muuta interneti-, mobiili- või telefonipangas ning Swedbanki esinduses.

Kasutage pangakaarti tähelepanelikult

  • Teadke alati, kus Teie pangakaart on. Kui tasute kaardiga, ärge lubage teenindajalkaarti enda kätte võtta. Kui kaart kaob, helistage kohe nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310, et kaart sulgeda või blokeerige kaart mobiilipangas.
  • Kaupluses või teenindusasutuses kaardiga makstes olge alati juures, kui kaarditehingut tehakse. Ärge lubage teenindajal viia oma kaarti tagaruumi. Ostu tegemiseks ärge kunagi saatke oma kaardi numbrit faksi või posti teel ega öelge seda telefonis.
  • Internetist kaupu või teenuseid tellides kasutage ainult usaldusväärseid veebilehti. Enne oma kaardi numbri sisestamist uurige, kas keegi Teie tuttavatest on sellelt veebilehelt midagi tellinud ja millised on nende kogemused.
  • Olge tähelepanelik teiste pankade rahaautomaatide kasutamisel – mõned sularahaautomaadid annavad kõigepealt välja kaardi ning alles seejärel sularaha. Veenduge enne automaadi juurest lahkumist, et pangakaart ja soovitud sularaha oleks Teie käes.
 
1. ERAISIKULE Kehtivad alates 01.06.2016
1.1 Kontoga seotud esimese deebetkaardi avamine (1) tasuta
1.2 Kontoga seotud iga järgneva deebetkaardi
avamine (1)
vastavalt hinnakirjale
1.3 Kaardi uuendamine (1) tasuta
1.4 Visa Electron Deebetkaart, Maestro Deebetkaart (2)
- kaardi avamine 2,50 €
- kuutasu (3) 0,96 €
1.5 Deebetkaart Pluss
- kaardi avamine 2,50 €
- kuutasu 1,28 €
1.6 Ajutine automaadikaart (kehtivusega 1 kuu)
- kaardi avamine 2,50 €
1.7 Tudengikaart (4)
- kuutasu 0,96 €
1.8 ISIC MasterCard Tudengikaart
- kaardi avamine 6,33 €
- kaardi asendamine 6,33 €
- kuutasu 0,32 €
- kaardi uuendamine 6,33 €
1.9 Noortekaart
- kaardi avamine 2,50 €
- kuutasu kuni 19-aastastele (k.a) tasuta
- kuutasu 20-25 aastastele (k.a) (5) 0,32 €
1.10 Koolikaart(6)
- kuutasu tasuta
1.11 Seeniorkaart
- kaardi avamine 2,50 €
- kuutasu 0,32 €
1.12 MasterCard Private Banking Card
- kaardi avamine 2,50 €
- kuutasu 1,98 €
ÜLDISED TEENUS- JA TEHINGUTASUD
1. Sularaha sissemakse oma panga automaadis eurodes (7) - kuni 5000 € ühes kalendrikuus tasuta;
- 0,25% summast, mis ületab 5000 € kuus
2. Sularaha väljavõtt
2.1 oma panga sularahaautomaatidest
- kuni 2000 € ühes kalendrikuus tasuta
- rohkem kui 2000 € ühes kalendrikuus 0,3% summast, mis ületab 2000 €
2.2 teiste pankade automaatidest Eestis ja välismaal 1 € + 2,5% summast
2.3 Swedbanki poolt väljastatud deebetkaartidega Swedbank Grupi ATM-ides Lätis, Leedus, Rootsis (8)
- kuni 2000 € ühes kalendrikuus tasuta
- rohkem kui 2000 € ühes kalendrikuus 0,3% summast, mis ületab 2000 €
3. Saldopäring ja väljavõte Swedbanki automaatidest Eestis tasuta
4. Saldopäring teiste pankade automaatidest Eestis ja välismaal (9) 0,32 € päring
5. Maksete sooritamine sularaha- ja makseautomaatides
- pangasisene makse 0,16 € (alates 65. eluaastast tasuta) (10)
- siseriiklik makse 0,38€
6. Tasumine äriettevõtetes tasuta
7. Kaardi sulgemine tasuta
8. Kaarditehingu kviitungi koopia (järelepärimine)
- tehingust Eestis 4 €
- tehingust välismaal 8 €
9. Alusetu tagasinõude esitamine
- tehingust Eestis 12 €
- tehingust välismaal 16 € (välismaal tehtud kaarditehingu vaidlustamisel võivad lisanduda kaardiorganisatsioonide kulud)
10. Kaardi saatmine ühest kontorist teise (11) 2,50 €
11. Kaardi saatmine postiga
- Eesti Vabariigi piires tasuta
12. Konverteerimistasu välisvaluutas tehtud tehingute eest (12) 1% tehingu summast
13. Trahv suletud kaardi kasutamise eest 65 €
14. VISA või MasterCardi abiteenuse kasutamine välismaal 0 - 130 € vastavalt tegelikele kuludele
15. Viivis 0,2% päevas
2. JURIIDILISELE ISIKULE Kehtivad alates 01.09.2016
2.1 Kontoga seotud esimese deebetkaardi avamine (13) tasuta
2.2 Kontoga seotud iga järgneva deebetkaardi avamine (13) vastavalt hinnakirjale
2.3 Kaardi uuendamine tasuta
2.4 Visa Business Debit (14)
- kaardi avamine 10 €
- kaardi asendamine 10 €
- kuutasu 3,20 €
2.5 Ajutine automaadikaart (kehtivusega 1 kuu)
- kaardi avamine 2,50 €
2.6 MasterCard Business Debit
- kaardi avamine 2,50 €
- kuutasu 1,50 €
- kuutasu ainult sularaha sissemakse võimalusega 0,50 €
2.7 Visa Business Electron (15)
- kuutasu 1,50 €
- kuutasu ainult sularaha sissemakse võimalusega 0,50 €
ÜLDISED TEENUS- JA TEHINGUTASUD
1. Sularaha sissemakse oma panga automaadis eurodes (7)
- kuni 5000 € ühes kalendrikuus tasuta
- ületab 5000 € kuus 0,25% summast
2. Sularaha väljavõtt (13)
- oma panga sularahaautomaatidest 0,19 € + 0,3% summast
- teiste pankade automaatidest Eestis ja välismaal 1,92 € + 2,5% summast
- Swedbanki poolt väljastatud deebetkaartidega Swedbank Grupi ATM-ides Lätis, Leedus, Rootsis (8) 0,19 € + 0,3% tehingu summast
3. Sularaha väljavõtt Visa Business Debit kaardiga (17)
- oma panga sularahaautomaatidest 1,92 € + 1% summast
- teiste pankade automaatidest Eestis ja välismaal 1,92 € + 2,5% summast
- Swedbanki poolt väljastatud deebetkaartidega Swedbank Grupi ATM-ides Lätis, Leedus, Rootsis (8) 1,92 € + 1% summast
4. Saldopäring ja väljavõte Swedbanki automaatidest Eestis tasuta
5. Saldopäring teiste pankade automaatidest Eestis ja välismaal (9) 0,32 € päring
6. Maksete sooritamine sularaha- ja makseautomaatides
- pangasisene makse 0,16 €
- siseriiklik makse 0,38 €
7. Tasumine äriettevõtetes tasuta
8. Kaardi sulgemine tasuta
9. Kaarditehingu kviitungi koopia (järelepärimine)
- tehingust Eestis 4 €
- tehingust välismaal 8 €
10. Alusetu tagasinõude esitamine
- tehingust Eestis 12 €
- tehingust välismaal 16 € (välismaal tehtud kaarditehingu vaidlustamisel võivad lisanduda kaardiorganisatsioonide kulud)
11. Kaardi saatmine ühest kontorist teise (11) 2,50 €
12. Kaardi saatmine postiga  
- Eesti Vabariigi piires tasuta
13. Konverteerimistasu välisvaluutas tehtud tehingute eest (12) 1% summast
14. Viivis 0,2% päevas

(1) V.a ISIC MasterCard Tudengikaart.
(2) Visa Electron kaarti alates 01.06.2015 ei väljastata.
(3) Deebetkaardi kuutasu puudub klientidel, kes olid vähemalt 60 aastased seisuga 01.08.2011.
(4) Tudengikaarte väljastati kuni 21.08.2013.
(5) Alates 26aastastele (k.a) kehtib Visa Electron, Maestro deebetkaardi kuutasu.
(6) Koolikaarti alates 01.07.2015 ei väljastata.
(7) Tasu võetakse sularaha sissemakse automaadis sissemakstud summalt, mis ületab ühe kalendrikuu jooksul 5000 €. Teenustasu on kliendikohane ning arvutamise aluseks on üks kalendrikuu.
(8) Rootsi ATM-iks on Bankomat.
(9) Välisriigis sõltub teenuse kättesaadavus välisriigi pangaautomaadi tehnilistest võimalustest ning teenust saab kasutada ainult Maestro/MasterCard kaartidega.
(10) Kehtib ka klientidele, kes olid 01.09.2015 seisuga vähemalt 60 aastased ja omasid arvelduskontot.
(11) Hinnas sisaldub käibemaks 20%.
(12) Lisandub igale kaardiga tehtud tehingu summale, kui kaardiga tehtud toiming on muus valuutas kui eurodes. Tehingu tühistamisel tasutud konverteerimistasu tagastamisele ei kuulu.
(13) V.a Visa Business Debit.
(14) Visa Business Debit kaarti väljastatakse väljaspool Euroopa Liidu liikmesriike ja Norrat registreeritud mitteresidentidest juriidilistele isikutele ( ka Küprosel, Luksemburgis, Maltal ja Suurbritannias registreeritud mitteresidentidest juriidilistele isikutele).
(15) Visa Business Electron kaarti alates 04.05.2015 ei väljastata.  

  • Kaardimaksed poes

    Kaardiga saate maksta neis kauplustes ja teenindusasutustes, kus on nähtaval kohal sama logo, mis on Teie pangakaardil (tavaliselt ukse peal või kassas). Kahtluse korral küsige infot müüjalt.

    Kui tasute ostu eest kaardiga, broneeritakse Teie kontol vastav summa, mis võetakse kontolt maha ühe kuni kümne päeva jooksul.

    Tehingu kinnitamiseks sisestage kaardi PIN-kood või allkirjastage müüja antud kviitung. Enne allkirja kirjutamist või PIN-koodi sisestamist veenduge, et tehingu summa on õige. Uued puutevaba tehnoloogiaga kaardid võimaldavad kuni 10 € ostude eest maksta PIN-koodi sisestamata ja kaarti terminali panemata. Kaardiga tuleb vaid makseterminalile viibata. Välismaal kaardiga makstes võtab pank Teie kontolt maha summa eurodes. Kaardiga maksmisel teenustasu ei lisandu.

  • Maksed pangaautomaatides

    Deebetkaardiga saate makseautomaadis teha kõiki siseriiklikke euromakseid ning salvestada määratud makseid. Samuti saate pangaautomaatides deebetkaardiga vaadata kontoväljavõtet, konto jääki ja viimaseid tehinguid.

    Makseautomaadis on tehingulimiidiks Teie pangakaardi makselimiit ja vajadusel saate seda limiiti ise mobiili- või internetipangas muuta. Seetõttu saate makseautomaadis teha ka neid makseid, mida ei saa tehingulimiidi tõttu teha internetipangas. Kui Teil on vaja teha ühekordne suurem makse ja internetipangas ei õnnestu seda tehingulimiidi tõttu teha, suurendage mobiili- või internetipangas oma kaardi limiiti ning tehke ülekanne makseautomaadis. Kui salvestate makse andmed eelnevalt internetipangas "Määratud maksete" alla, on makseautomaadis ülekande tegemine eriti kiire ja mugav.

  • Sularaha väljavõtmine

    Sularaha väljavõtmine on Swedbanki automaatides tasuta, kui summa ei ületa 2000 eurot kuus. Ka Läti, Leedu ja Rootsi Swedbanki automaatidest on sularaha väljavõtmine tasuta, kui kogusumma ei ületa kuus 2000 eurot.

    Raha väljavõtmine mõne teise Eesti panga sularahaautomaadist maksab 1 euro + 2,5% summast. Välismaal maksab sularaha väljavõtmine 1 euro + 2,5% summast.

  • Sularaha sissemaksmine

    Pangakaardiga saate sularaha sissemakseautomaadi kaudu lisada oma kontole raha. Sularaha sissemaksmine pangakaardiga oma kontole on tasuta*. Automaat loendab sisestatud rahatähed, kontrollib kupüüride õigsust ning kui olete summa kinnitanud, kannab automaat summa kohe kliendi kontole. Uuemad sissemakseautomaadid võtavad korraga vastu kuni 200 kupüüri, vanemad versioonid kuni 30 kupüüri.

    *kuni 5000 € ühes kalendrikuus tasuta;
    - 0,25% summast, mis ületab 5000 € kuus

    NB! Sularaha sissemakseautomaat aktsepteerib ainult eurosid.

  • Deebetkaardi kasutamine välismaal

    Swedbank väljastab rahvusvahelise kaardiorganisatsiooni MasterCard deebetkaarte, mis on aktsepteeritud maksevahendid kogu maailmas. Enne reisile minekut kontrollige, kas Teie deebetkaardiga saab sihtkohariigis sularaha välja võtta. Üldjuhul kehtib reegel, et kui Teie reisi sihtkohas on olemas MasterCard pangakaarte aktsepteerivad sularaha automaadid, siis saab sealsetes poodides ka kaardiga oma ostude eest tasuda. Välisvaluutas tehtud tehingutele lisandub konverteerimistasu.

    MasterCard
  • Turvalisus

    Mida teha, kui kaart jäi pangaautomaati?

    • Kui kaardi konfiskeeris Swedbanki esinduses asuv pangaautomaat, saate oma kaardi tagasi, kui lähete sama päeva jooksul esindusse ja esitate isikut tõendava dokumendi.
    • Muul juhul kaarti ei tagastata. Kaart suletakse ja Teil tuleb tellida uus kaart.

    Mida teha, kui kaart kaob või varastatakse?

    • Kui kaart kaob või varastatakse, teatage sellest viivitamatult Swedbanki telefonil +372 6 310 310 või blokeerige kaart mobiilipangas.
    • Kui kaart kaob või varastatakse välismaal ja Teil ei õnnestu Swedbankiga ühendust saada, blokeerige kaart mobiilipangas või helistage:
      Visa kaardi abitelefonil +1 410 581 3836 või
      MasterCardi kaardi abitelefonil +1 636 722 7111.

    Mis kasutusvõimalusi saan kaardile määrata?

    Kaardi tellimisel saate valida endale vajalikud kasutusvõimalused.

    • Sularaha, ostutehingud ja maksed: saate sularaha välja võtta, teha kaardimakseid ja ülekandeid pangaautomaatides.
    • Konto väljavõtte ja kontojäägi nägemine: saate näha kontoinfot.
  • PIN-kood

    Kuidas ja kust saan teada oma uue kaardi PIN-koodi?

    • Kui tellite uue pangakaardi postiga koju, siis on Teil võimalik tellida PIN-kood internetipanka või kontaktaadressile, kuhu kaardi tellisite. Kui olete valinud kaardi kättesaamise kohaks Swedbanki esinduse, siis väljastatakse PIN-kood Teile esinduses. Automaatselt uuendatud kaardiga uut PIN-koodi ei väljastata.

    Kuidas näen internetipanka tellitud PIN-koodi?

    • Internetipanka tellitud PIN-koodi kuvatakse Teile kaardi aktiveerimisel.
    • Jätke kaardi PIN-kood meelde, sest pärast kaardi aktiveerimist ei ole võimalik seda uuesti vaadata.

    Kas ma saan ise kaardi PIN-koodi muuta?

    • Jah, PIN-koodi saate igal ajal muuta kõikides Swedbanki pangaautomaatides.

    Mida teha, kui olen kaardi PIN-koodi unustanud?

    • Kui olete kaardi PIN-koodi unustanud, tuleb tellida uus kaart, millega saate ka uue PIN-koodi.

    Mis juhtub, kui sisestan PIN-koodi valesti?

    • Kui sisestate pangaautomaadis PIN-koodi kolm korda valesti, läheb kaart lukku ja seda ei saa enam kasutada. Teil tuleb tellida uus pangakaart.
    • Kui olete PIN-koodi kolm korda valesti sisestanud kaupmehe juures, siis kaart blokeeritakse ning seda ei saa enam kasutada. Juhul, kui Teile siiski meenub pangakaardi PIN-kood, saate selle avada Swedbanki pangaautomaadis. Sisestage pangakaart automaati ja seejärel sisestage õige PIN-kood.
  • Limiidid

    Miks pean kaardile määrama kasutuslimiidid?

    • Pangakaardi lepingu sõlmimisel peate määrama limiidi, kui suure summa ulatuses võib päeva, nädala või kuu jooksul teha kaardimakseid või ülekandeid pangaautomaadis ning, kui palju sularaha võib ühe päeva, nädala või kuu jooksul pangaautomaadist välja võtta
    • Vajaduse korral saate limiite muuta. Seda on kõige lihtsam teha mobiili- või internetipangas.

    Mis limiite saan kaardile määrata?

    • Saate kaardile sularaha väljavõtuks, kaardimakseteks ja pangaautomaatides ülekannete tegemiseks määrata ühe limiidi korraga: päeva, nädala või kuu kasutuslimiidid. Need on summad, millest suuremas väärtuses tehinguid vastavas ajavahemikus teha ei saa.

    Kas saan ise kaardilimiiti muuta?

    • Jah, saate seda teha internetipangas või pangakontoris.
  • Välismaal

    Kas ma saan välismaal pangakaardiga maksta?

    • Üldjuhul saate välismaal pangakaarti kasutada samamoodi nagu Eestiski: tasuda ostude eest ja võtta automaadist sularaha. Kontrollige enne reisile minekut, kas Teie pangakaarti saab sihtkohariigis kasutada.
    • Teie kontol ei pea olema selle riigi valuutat, kus viibite. Tehinguid saate teha oma kontol olevate eurodega.
    • Makstes kaardiga muus valuutas kui eurodes, lisandub valuutakonverteerimistasu.
    • Välismaal kaardiga makstes ei lisandu teenustasu.
    • Sularaha väljavõtmisel tuleb maksta teenustasu.

    Kui suur on välismaal sularaha väljavõtmise teenustasu?

    • Välismaal sularaha väljavõtmise teenustasu leiate kehtivast hinnakirjast.
    • Sularahaautomaadist saate kohalikku valuutat, mis konverteeritakse Teie kontol olevatest eurodest kaardiorganisatsiooni kursi järgi.
    • Swedbanki Läti, Leedu ja Rootsi automaatidest on deebetkaardiga sularaha väljavõtmine tasuta, kui kogusumma ei ületa kuus 2000 eurot.

    Millega pean arvestama välismaal makstes?

    • Enne reisile minekut kontrollige, kas Teie pangakaarti saab sihtkohariigis kasutada.
    • Üldjuhul kehtib reegel, et kui Teie reisisihtkohas on olemas Visa ja MasterCardi pangakaarte aktsepteerivad sularahaautomaadid, saab sealsetes poodides ka kaardiga ostude eest tasuda.

    Kuidas pank hooldab minu kaarti ja mida kuutasu tähendab?

    • Selleks, et kliendil oleks kaardiga turvaline arveldada, arendab ja täiustab pank pidevalt IT-süsteeme.
    • Kaardi kuutasu kasutatakse pangas tehtavatele arendustele, millega tagatakse, et kaardi kasutamine on turvaline.
    • Lisaks püüab pank pidevalt muuta kaardi kasutamist mugavamaks, tagades klientidele piiranguteta võimalused oma raha kasutamiseks. Nii näiteks paigaldab pank kauplustesse ja teenindusasutustesse kaardimakseterminale, mille kaudu saab praeguseks kaardiga maksta juba enamikus kohtades.
  • Kaarditehingute vaidlustamine

    Kaarditehingu vaidlustamisel on oluline teada, et:

    • Kui avastate, et Teie pangakaardiga on tehtud tehing(ud), mida Teie ei ole sooritanud ning kaupmehe/või teenusepakkuja nimi ei ole tuttav, siis tuleb kaart kohe sulgeda.
    • Kui internetiostu korral on saadud kaup/teenus ebakvaliteetne/ei vasta tingimistele või kaupa ei saanud, pöörduge probleemi lahendamiseks soovitavalt kirjalikult kõigepealt ise Kaupmehe poole. Hoidke kindlasti kogu kirjavahetus kaupmehega alles.
    • Kui olete kaardiandmed ise edastanud või registreerinud (nt. mängu-, viirusetõrjeprogrammi-, tutvumissait jms) ja enam teenust ei soovi, peate teenuse ise lõpetama. Kui Te pole seda teinud, siis juba arvelt maha võetud tehingusummasid vaidlustada ei saa.
    • Hotellide puhul võib olla tegemist kohale mitteilmumistasuga (juhul kui broneerig jäi nõuetekohaselt tühistamata) või maksmata jäänud teenusega nt minibaari arvega. Sellisel juhul on oluline tähele panna, kas hotelli nimi on Teile tuttav ehk kas olete selle teenusepakkujaga kunagi tegemist teinud.
    • Kui autorendifirma nimi on tuttav, võib tegemist olla liiklustrahviga, autole tekitatud kahju või tankimise eest maksmata jäetud summaga.

    Kaarditehingu saate pangas vaidlustada (ööpäevaringsel telefonil 6 310 310 või lähimas pangaesinduses) järgmistel juhtudel:

    • Avastate, et Teie pangakaardiga on tehtud oste, mida Teie või keegi Teie lähikondlastest (s.h. pereliikmed) ei ole sooritanud ning kaupmehe/või teenusepakkuja nimi ei ole tuttav. NB! sulgege koheselt panga vahendusel kaart ja esitage avaldus ka politseile!
    • Kui Te ei ole internetiostu puhul Kaupmehega kokkulepet saavutanud ning probleem on lahendamata - tellitud kaup ei ole saabunud, tagastatud kauba eest ei ole raha laekunud, Teie pöördumisele ei ole vastatud vms. Tehingu vaidlustamiseks esitage pangale kõik tehinguga seonduv lisainfo: kirjavahetus, hotellibroneeringu tühistamisel saadud number jms.
    • Kui sularahaautomaat ei väljastanud raha, kuid summa on siiski kontolt maha läinud.
    • Kui sularahasissemakseautomaati sisestatud raha ei laekunud kontole või laekus vähem sisestatud summast.
    • Kui sama ostu eest on tehingusumma kontolt maha läinud topelt.
    • Kui kaardimakse poes ebaõnnestus, kuid tehingusumma on siiski kontol broneeritud või kontolt maha võetud.

    Välismaise kaarditehingu vaidlustamise blankett.

Viipemakse – veelgi kiirem viis kaardiga maksmiseks

Swedbanki uued puutevaba tehnoloogiaga kaardid võimaldavad kuni 10 € ostude eest maksta PIN-koodi sisestamata ja kaarti terminali panemata. Kaardiga tuleb vaid makseterminalile viibata. Nii on Teie igapäevased maksed edaspidi veelgi kiiremad ja mugavamad, olles ometi täpselt sama turvalised kui varem.

  • Sama raha eest rohkem. Uus viipemakse võimalus pangakaardi kuutasu ei muuda.
  • Turvaline. Makse sooritamiseks tuleb kaart makseterminalile väga lähedale asetada. Kui viipate terminalile kogemata järjest kaks või enam korda, arvestatakse vaid esimest viibet. Pistelise kontrolli raames tuleb aeg-ajalt ka mõni väiksem ost PIN-koodiga kinnitada. Ärge lubage teenindajal kaarti enda kätte võtta.
  • Paindlik. Soovi korral saate viipemakse võimaluse interneti- või mobiilipangas kiiresti välja või uuesti sisse lülitada. Valiku kinnitamiseks tuleb Teil järgmisel korral, kui kaarti kasutate, sisestada makseterminalis või pangaautomaadis kaardi PIN-kood.
  • Rahvusvaheline. Viipemakseid saate teha kõikjal, kus märkate vastavat tähistust, seda nii Eestis kui ka välismaal. Kuna erinevates riikides võib viipemakseks lubatav summa olla erinev, siis palume Teil enne reisi tutvuda sihtriigis kehtivate viipemaksete tingimustega.

Kui viipemakset teha ei õnnestu, siis pange kaart makseterminali ja sisestage PIN-kood.

Kui Teie pangakaart kaob või varastatakse, blokeerige see koheselt mobiilipangas või helistage Nõustamiskeskusesse numbril 6 310 310.