Liigu lehe põhisisu juurde
EraklientÄriklient
Tule meie kliendiks

Lahendused makseraskuste korral

Kuidas saame Sind aidata makseraskuste korral?

Kui Sul peaks tekkima raskusi laenu tagasi maksmisega, siis on väga oluline meiega koheselt ühendust võtta, et Sinu makseajalugu säiliks korrektsena. Saame pakkuda järgnevaid lahendusi.

  • Põhiosa maksepuhkus
  • Täielik maksepuhkus
  • Lepingu tähtaja pikendamine
  • Väiksemate laenude ühendamine suuremaks laenuks.

Taotlused makseraskustega toimetulekuks

Kui Sul on laenu tagasimaksmisega raskusi, siis pakume Sulle erinevaid lahendusi. Tutvu allpool olevate võimalustega, täida vastav taotlus ja leiame koos parima lahenduse.

Kui Sul on laenumaksekindlustus, aitab see Sul ootamatu töökaotuse või haigestumise korral laenu kuumakseid tasuda. Täida kahjuavaldus siin.

Muud lahendused makseraskustega toimetulekuks

Põhiosa maksepuhkus on abiks, kui Sinu või Sinu perekonna sissetulekud on ajutiselt vähenenud. Maksepuhkuse pikkus on laenu puhul 6 kuni 12 kuud, kuid see sõltub Sinu majanduslikust olukorrast. Selle aja jooksul on lepingu põhiosamaksed peatatud ja tasuda tuleb vaid intressimakseid. Samas on väga oluline, et Sa otsiksid ka maksepuhkuse ajal aktiivselt lahendusi, kuidas hakata uuesti täies ulatuses laenu- ja liisingumakseid tasuma. Üldjuhul maksepuhkust mitu korda ei pikendata.

Täielikku maksepuhkust on võimalik taotleda kinnisvaraga tagatud laenude puhul. Täielik maksepuhkus hõlmab nii laenu põhiosa- kui ka intressimakseid ja on mõeldud neile, kes on jäänud ajutiselt ilma sissetulekuta ning kellel on tekkinud kuumaksete tasumisel raskusi. Kinnisvaraga tagatud laenude korral on täieliku maksepuhkuse periood üldjuhul mitte kauem kui 6 kuud, kuid see sõltub Sinu majanduslikust olukorrast. Ka täieliku maksepuhkuse puhul on äärmiselt oluline, et oleksid aktiivne ja otsiksid võimalusi, kuidas olla valmis oma kohustusi täitma, kui maksepuhkus läbi saab.

Võib juhtuda, et laenu tagasimaksmisel on tekkinud võlg ning puudub raha isegi intressi ja viiviste koheseks tasumiseks. Sel juhul võime arutada võimalust, et laenata Sulle kogunenud võla tasumiseks lisasumma ning koostada uus maksegraafik. Lähtuvalt Sinu majanduslikust olukorrast on järgnevateks kuudeks võimalik taotleda ka põhiosa või täielikku maksepuhkust (loe ülevalt selgitusi maksepuhkuste kohta). Seda lahendust pakume vaid juhul, kui on tõenäoline, et Sul on suuremate kuumaksete tasumiseks tulevikus regulaarne sissetulek olemas. See võimalus kehtib nii laenu- kui liisingulepingute puhul.

Lepingu tähtaja ehk laenuperioodi pikendamisest on abi, kui sissetulekud on püsivalt vähenenud, näiteks palka on vähendatud või üks pereliige on kaotanud töökoha. Lepingu pikendamine tähendab seda, et kuumakse muutub väiksemaks, aga laenu või liisingu tagasimaksmiseks kulub pikendatud aja võrra rohkem aega.

Vahel pole aga lepingu tähtaja pikendamisest märkimisväärset kasu, sest kohustus on väga suur ning tähtaeg juba varasemast väga pikk. Siis ei ole kuumakse vähenemine märkimisväärne. Igal juhul saame selle võimaluse koos läbi arutada.

Kui Sul on mitu väikest laenu ja palju eri kuumakseid, mis käivad üle jõu, võib aidata nende lepingute ühendamine üheks laenuks, millel on üks tähtaeg. Seda oleks mõistlik teha näiteks väikelaenu, arvelduslaenu ja krediitkaardi lepingutega. See annab võimaluse muuta igakuisteks laenude tagasimaksmiseks kuluvad summa väiksemaks.

Vara vahetamine või müük

Kui selgub, et võetud kohustus ei ole ka pikemas perspektiivis jõukohane, võib olla sobivaks lahenduseks eluaseme või auto väljavahetamine soodsama vastu. Suuremast korterist väiksemasse kolimine või sõiduki vahetamine ökonoomsema vastu aitab ühtlasi säästa kulutusi eluasemele või säästa kütusele kuluvaid summasid. Rahaga, mis sellise vahetuse tulemusel üle jääb, saad kohe tasuda oma võla ning nii on võimalik laenu kuumakset vähendada. Sealjuures tuleb arvestada, et antud tehinguteks on alati vajalik panga nõusolek ning parima lahenduse leidmiseks tuleks eelnevalt pangaga konsulteerida. Lisaks on oluline teada, et vara vahetamine võib võtta kaua aega või pead tingimustes paindlik olema.

Kui on ette näha pikaajalist sissetulekute vähenemist, võiks ühe võimalusena kaaluda tagatisvara (kinnisvara või auto) müümist, et ennetada tekkida võivaid makseraskusi. Soovitame alustada müügiga võimalikult vara ja pigem Sinu enda kui panga algatusel. Siis on rohkem aega ning tõenäoliselt saavutad parema hinna. Enne vara müüki konsulteeri aga kindlasti pangaga.

Teinekord piisab ajutistest raskustest jagusaamiseks ka koduse vara müügist. Internetis või ajalehes kuulutades võid müüa kodutehnikat või mööblit ning saadud raha eest suudad rasked ajad üle elada. Siinkohal on oluline jälgida, et kui soovitakse müüa järelmaksuga ostetud vara, siis selleks on vajalik müüja ja finantseerija kirjalik nõusolek.

Äärmuslikel juhtudel palume vara müügil kohtutäituri abi, see on eelkõige siis, kui laenu- või liisinguvõtja ise oma probleemi lahendamise vastu huvi ei tunne ning väldib igasugust suhtlust pangaga - ei vasta kõnedele, vahetab telefoninumbri ja elukoha või lahkub Eestist sootuks. Kohtutäitur müüb vara enampakkumise teel, mistõttu võib vara hind kujuneda turuhinnast madalamaks ja samuti tuleb arvestada ka kohtutäituri kuludega (ca 10% kohustuse jäägist). Et sellist olukorda vältida, tasub probleemide tekkimisel kohe pangaga igakülgset koostööd teha.

Swedbank logo

Internet Exploreriga ei saa internetipanka avada.

Palun kasuta Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i.

Alates 23. märtsist ei ole võimalik Internet Exploreri veebibrauseri kaudu Swedbanki internetipanka avada.

Internet Exploreri kaudu ei saa teha ega kinnitada Swedbanki makseid ka teistel veebilehtedel.

Soovitame kasutada Internet Exploreri asemel Google Chrome’i, Mozilla Firefoxi või Microsoft Edge’i uusimat versiooni. Nende seadistamise juhendid leiad siit.

С 23.03.2021 Интернет-банк Swedbank недоступен в браузере Internet Explorer.

С помощью Internet Explorer невозможно авторизоваться или осуществлять платежи через Swedbank на сторонних веб-страницах.

Вместо браузера Internet Explorer мы рекомендуем использовать браузеры Google Chrome, Mozilla Firefox или Microsoft Edge. Инструкции по установке упомянутых браузеров можно найти здесь.

From 23.03.2021 Swedbank Internet Bank and Banklink is no longer available using Internet Explorer browser.

It is not possible to authorize or make payments from Swedbank on other web pages using Internet Explorer.

Instead, we suggest using Google Chrome, Mozilla Firefox or the newest version of Microsoft Edge. To find out how to install the suggested browsers, please click here.

Klienditugi - Инфо и помощь - Customer service: +372 6 310 310

Swedbank
  • Teie operatsioonsüsteem ja veebilehitseja ei ole kaasaegne ega toetatud Swedbank internetipanga poolt. Palun uuendage oma operatsioonsüsteem ja veebilehitseja või pöörduge vastava IT tehnilise spetsialisti poole.
  • The operating system of your device & your browser are too outdated to be supported by Swedbank Internet Bank. Please, update the operating system & browser or turn to IT specialist for technical help.
  • Ваш браузер или операционная система недостаточно современны для использования в интернет банке Swedbank. Пожалуйста обновите операционную систему и браузер или обратитесь за технической помощью к ИТ специалисту.

Oled internetipangast välja logitud

Turvaliseks lahkumiseks sulge brauseri aken. Kui soovid jätkata, logi palun uuesti sisse.